مهدی آقازینلی مدیر پشتیبانی فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد از رضایت‌مندی ۸۵ درصدی خودروسازان و قطعه‌سازان نسبت به محصولات فولاد مبارکه خبر داد و اظهار کرد: روند رضایتمندی خودروسازان و قطعه‌سازان نسبت به محصولات فولاد مبارکه از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ روندی صعودی بوده است.

وی در ادامه افزود: فولاد مبارکه تنها تولیدکننده ورق‌های خودرویی در کشور است که از حدود ۱۵ سال گذشته تاکنون به عنوان یکی از تامین‌کنندگان اصلی خودروسازان کشور فعالیت داشته و توانسته در این مدت حجم عمده‌ای از نیاز آنان به ورق‌های فولادی را تولید و تامین کند.

مدیر پشتیبانی فروش و بازاریابی فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه همواره از طریق تعامل با شرکت‌های بزرگ خودروسازی کشور، کیفیت محصولات تولیدی خود را ارتقا داده و گریدهای جدید متناسب با درخواست شرکت‌های خودروساز و تکنولوژی خودروهای جدید را طراحی و تولید کرده است.

وی اذعان داشت: روند طراحی و تولید گریدهای جدید مورد نیاز خودروسازان در فولاد مبارکه همچنان ادامه دارد و این شرکت برای تولید ورق‌های مورد نیاز خودروهای جدید، برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده است.

آقازینلی تصریح کرد: طی سالیان گذشته، رضایت مشتریان خودروساز از کیفیت محصولات فولاد مبارکه افزایش یافته و ادعای این شرکت‌ها بر کیفیت محصولات ما در سال جاری به کمتر از 0.4 درصد محصولات تحویل‌شده رسیده که این امر نشان می‌دهد فولاد مبارکه توانسته محصولاتی با کیفیت برتر در سال جاری به شرکت‌های خودروسازی ارائه دهد و مشکلات فنی موجود در محصولات خود را به حداقل ممکن برساند.

وی بیان داشت: با تدابیر اندیشیده ‌شده در فولاد مبارکه، امیدواریم در ادامه سال جاری و همچنین در سال آینده، محصولاتی با کیفیت بالاتر در اختیار شرکت‌های خودروساز و سایر مشتریان قرار دهیم.

مدیر پشتیبانی فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه اضافه کرد: فولاد مبارکه به منظور تامین حداکثری نیاز شرکت‌های خودروساز و همچنین طراحی و تولید گریدهای جدید برای خودروهای آتی خودروسازان کشور، به دنبال توسعه خط نورد سرد و ایجاد خط نورد گرم ۲ است که با راه‌اندازی این خطوط تولید، می‌تواند بالغ بر ۹۰ درصد نیاز شرکت‌های خودروساز به ورق‌های فولادی را تامین کند و حتی با تامین ورق پایه تولیدکنندگان ورق گالوانیزه کشور و یا ایجاد خط تولید ورق گالوانیزه در فولاد مبارکه، ورق‌های پوشش‌دار و نمایان مورد نیاز شرکت‌های خودروساز را طراحی و تولید کند.

وی در پایان با بیان این که فولاد مبارکه درصدد است تا کشور را از واردات ورق‌های خودرویی، به‌ویژه ورق‌های باکیفیت مناسب برای این صنعت بی‌نیاز کند، ابرازداشت: با بی‌نیازی کشور از واردات ورق‌های خودرویی، علاوه بر ایجاد ارزش افزوده در این زمینه، گام مؤثری در راستای اشتغال‌آفرینی برای جوانان این مرز و بوم برداشته خواهد شد.