عضو هیات مدیره شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: فولاد مبارکه با 130 هزار میلیارد ريال، فاصله خود را با شرکت دوم بورسی بسیار زیاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری اقتصادبازار، بهمن عیاررضایی با اشاره به افزایش سرمایه این شرکت در بورس گفت:مجمع فوق العاده فولاد مبارکه در روز 27 بهمن ماه برای افزایش سرمایه از 75 هزار میلیارد ریال به 130 هزار میلیارد ریال به میزان 73 درصد بود که در واقع بزرگترین افزایش سرمایه در تاریخ  بورس است. این افزایش سرمایه، از محل سود انباشته انجام شده و باعث شد تا جایگاه فولاد مبارکه در میان شرکت های بزرگ بورسی به رتبه  اول ارتقا یابد. وی تاکید کرد: این نشان دهنده قدرت و توانایی این شرکت است. 

عضو هیات مدیره فولاد مبارکه اصفهان تاکید کرد: به این معنی است که فولادمبارکه، صنایع پتروشیمی خلیح فارس، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، شرکت ملی صنایع مس ایران و سرمایه گذاری غدیر را پشت سر گذاشته است. وی افزود: با این شرایط، پتروشیمی خلیج فارس با 91هزار و500 میلیارد ریال در رده دوم قرار گرفته و فولاد مبارکه با 130 هزار میلیارد ريال فاصله خود را با شرکت دوم بورسی بسیار زیاد کرده است.
وی اضافه کرد: سود انباشت در ابتدای سال 57740 میلیارد ریال بوده که به ازای هر سهم 770 ریال بود. انتقال به افزایش سرمایه 55 هزار میلیارد ريال بوده که به ازای هر سهم 733 ریال می باشد. مانده سود انباشته 2740 میلیارد ریال که به ازای هر سهم 34 ریال می شود. پیش بینی می کنیم که درانتهای سال 97 تقریبا 95000 میلیارد ریال سود داشته باشیم.  سود خالص منتهی به نه ماهه سال مالی 1397 مبلغ 70 هزار میلیارد ریال است که تا پایان سال پیش بینی می شود به 95 هزار میلیارد ریال برسد.
این عضو هیات مدیره شرکت فولادمبارکه تصریح کرد: این افزایش با افزایش ناشی از تجدید ارزیابی دارایی ها متفاوت است. در ارزیابی دارایی ها به عنوان مثال دارایی شرکتی 100 میلیارد ریال بوده و در ارزیابی به 150 میلیارد ریال رسیده اما ما اکنون از سود انباشت شده، سرمایه را افزایش داده ایم. وی افزود: سال گذشته سود حدود 57 هزار میلیارد ریال بوده است. علی رغم تحریم ها و مشکلات دیگر و فشارهای بین المللی فولاد مبارکه همچنان در حال درخشیدن در بورس است.