30 مهرماه 1400 بزرگ ترین کمپین تبلیغاتی تاریخ اصفهان با محوریت توسعه صنعت گردشگری کلید خورد و برندی ویژه با عنوان "اصنهان" و بر مبنای "داستان های نهان اصفهان" رونمایی شد.

رونمایی از این برند، برمبنای توسعه بازاریابی شهری در عصر مدرن صورت گرفته است. بازاریابی شهری در عصر مدرن تاکید دارد که شهرهای مختلف دنیا باید برندهای مختلف و با کارکردهای ویژه برای معرفی خود به گردشگران تعریف نمایند. این عنوان گاه در قالب یک برند و گاه در چند برند مختلف تبلور یافته است. به عنوان مثال شهر نیویورک ده‌ها برند برای خود در حوزه های گوناگون تعریف کرده و شهر آمستردام نیز که یک شهر موفق دنیا محسوب می شود، همین ویژگی را داراست. این شهرها چندین برند دارند. اما برای هدایت و هم‌افزايي همه برندها یک برند جامع و فراگير نیز انتخاب شده و تمام حرکت های برندینگ شهری را روی آن برند جامع استوار نموده اند. اصفهان نیز همین گونه است. کارشناسان بازاریابی شهری تاکید دارند، شهر زیبای خدا؛ شهر انهار و مادی‌ها؛ شهر گنبدهای فیروزه‌ای، اصفهان؛ نصف جهان و البته پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، برندهای متفاوت اصفهان در دوره های زمانی مختلف بوده اند که کارکردی ویژه و مختص به خود را از این شهر به مخاطبان و گردشگران عرضه کرده اند. می گویند وقتی شهر نیویورک برند "آی لاو نیویورک" را انتخاب  و روی آن کار می‌کند، قصد دارد تا حس تعلق اجتماعی و بالندگی مدنی را برقرار سازد و به همين خاطر کمپین برگزار می‌كند تا روی این برند خاص و کارکردهای ویژه آن متمرکز شود.


به دلیل پیشینه و تاریخچه غنی شهرهای ایران، برخی از برندهاي شهری به صورت خودجوش و تاریخی تولید شده و در بین مردم نیز نهادینه گردیده‌اند. اما هرگز برندی جامع، كه اهداف شهر را در جذب گردشگر و سرمايه‌گذار، بهبود فضاي كسب وكار و هويت مدني شهروندان به صورت هم زمان تأمين كند، ایجاد نشده است. برای پر کردن این کاستی باید یک برند قابل قبول با کارکردهاي ویژه برای این امر تعیین کرد. کارکرد نخست این برند، استفاده اقتصادی ناشی از  آن و کارکرد دوم استفاده اجتماعی و فرهنگی آن است. بسياري از شعارها و برندهاي موجود، پيامي مبني بر كيفيت، اعتماد، اصالت، منحصر به فردي، پرستيژ و از اين دست را به مخاطب و به ويژه گردشگر خارجي انتقال نمي‌دهد و تعبیر امروزین و مدرنی براي گردشگران در برندارند.

ورود اتاق بازرگانی اصفهان به عنوان مجری و هدایتگر پروژه برند شهری اصفهان از اواسط سال 1392 کلید خورد و در همان سال با جذب انتظارات مدیریت شهری از اجرای این پروژه و میزان انطباق آن با مدل برندشهری در سایر شهرهای دنیا، موفق به جلب همکاری آنان در پیشبرد برنامه های خود گردید. شعار و لوگوی برند شهری اصفهان با تاکید بر واژه «داستان های ناگفته» طی فراخوان عمومی اعلام و دریافت بالغ بر یکصد پیشنهاد به دبیرخانه پروژه از سوی بهترین آژانس‌های برندینگ ارائه شد. این پروژه بعدها با ارزیابی نظرات متخصصان تبلیغات و اصفهان شناسی، ارزیابی نظرات 500 گردشگر سفر کرده به اصفهان از 20 کشور خارجی، داوری بهترین استادان تبلیغات، ارتباطات، رسانه، مطالعات فرهنگی و اجتماعی و کلینیک زبان شناسی، لوگو و شعار منتخب برند شهری ادامه یافت و بدون تردید می توان این حرکت را جدی ترین اقدام در راستای توسعه گردشگری اصفهان دانست که طی سالیان گذشته به همت کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان به اجرا در آمده است.  حالا 200 داستان از روایت های ناگفته اصفهان با برند"اصنهان" رونمایی شده، که راویان آن نخبگان، هنرمندان و فرهیختگان شهر هستند و در اختیار آژانس های گردشگری برای معرفی اصفهان به گردشگران خارجی گرفته است.

در عصر اقتصاد تجربه گفته می‌شود اگر شما محصولات باکیفیت و با قیمت مناسبی را هم عرضه می‌کنید، باید برای این محصول داستان‌پردازی كرده و آن را در فضايي مانند صحنه تئاتر به مشتري خود ارائه کنید. خاصیت داستان این است که نه تنها در ادبیات اقتصادی جدید حرف اول را می زند؛ بلکه ریشه در توسعه گردشگری و القای هویت تاریخی ما دارد. "اصنهان" قصد دارد راوی داستانهای نهان و ناگفته اصفهان باشد. داستان هایی که با خلق تصاویری جذاب و منحصر به فرد می تواند موتور محرکه جذب گردشگر و در نهایت رونق فضای کسب و کار شهر اصفهان باشد.