اقتصاد بازار: مدير اجراي سرشماري استان اصفهان با اشاره به اتمام سرشماری نفوس و مسکن در استان اصفهان، گفت: با جمع آوری و بررسی اطلاعات موجود به احتمال زیاد تا اواخر هفته آینده نتایج اولیه سرشماری نفوس و مسکن استان اصفهان مشخص خواهد شد.
به گزارش خبرنگار اقتصاد بازار، محمدرضا لعلی با اشاره به اینکه روز گذشته (جمعه) و در تاریخ مشخص سرشماری نفوس و مسکن در استان اصفهان به اتمام رسید، اظهار داشت: تمدید زمان سرشماری تا اول آذر ماه به دلیل وجود برخی مشکلات و ناتمام ماندن آن در برخی استان ها به خصوص تهران بوده است.
وی با تاکید بر اینکه در این سه روز ستاد سرشماری استان اصفهان دوباره به خانوارهای غایب مراجعه می کند، بیان داشت: در مدت یک ماه سرشماری میدانی، 4.3 خانوارهای استان اصفهان غایب بودند.
معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه برنامه و بودجه استان اصفهان بیان داشت: برای جمع آوری اطلاعات برخی از خانوارهای غایب، ماموران سرشماری در استان حتی 5 بار مراجعه کرده اند و در این فرصت دوباره ما یک مراجعه مجدد خواهیم داشت.
به گفته وی، برخی از خانوارهای غایب شاید اقامتگاه دیگری داشته باشند که در آن محل سرشماری شده اند.
لعلی همچنین گفت: تا امروز به استثنای خانوارهای غایب، یک میلیون 535 هزار و 615 خانوار در استان اصفهان فهرست سرشماری شده اند.
وی افزود: از این تعداد، 56 درصد خانوارها به صورت میدانی و مصاحبه، 39 درصد از طریق کد آماری سرشماری شده اند و 4.3 درصد خانوارهای استان غایب بودند.
مدير اجراي سرشماري استان اصفهان همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر زمان مشخص شدن نتایج اولیه سرشماری در استان، تاکید کرد: بعد از جمع آوری مجموع اطلاعات و آنالیزهای مختلف، احتمالا تا اواخر هفته آینده نتایج اولیه سرشماری نفوس و مسکن در استان اصفهان مشخص خواهد شد.