اقتصاد بازار: روز گذشته طی مراسمی اعتبارنامه اعضای جدید اتاق اصناف اصفهان با حضور رییس سازمان و نماینده استانداری به ایشان اعطا شد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، اسرافیل احمدیه در مراسم اعطای اعتبارنامه اعضای جدید اتاق اصناف اصفهان گفت: باتوجه به بروز مشکلاتی در اتاق اصناف اصفهان مجبور شدیم، انتخابات این اتاق را بار دیگر برگزار کنیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با قدردانی از زحمات اعضای پیشین هیات مدیره اتاق اصناف اصفهان، افزود: مشکلات و نواقصی در اتاق اصناف قبلی وجود داشت اما آنها هم در حد توان خود، تلاش کردند.
وی با بیان اینکه در این دوره انتخابات خوبی برگزار شد، گفت: از مجموع 96 رییس اتحادیه 93 نفر در فرآیند رای گیری حاضر شدند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه فقط سه نفر از روسای اتحادیه ها به دلیل سفر زیارتی کربلا در این انتخابات حضور نداشتند، افزود: انتخابات هیات مدیره اتاق اصناف اصفهان در صحت و آرامش کامل برگزار شد.
وی افزود: تاکنون هیچگونه گزارشی مبنی بر اعتراض به برگزاری انتخابات هیات رییسه اتاق اصناف اصفهان به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گزارش نشده است.
احمدیه بابیان اینکه در حال حاضر کارهای عقب افتاده زیادی در اتاق اصناف اصفهان وجود دارد، گفت: بودجه سالجاری اتاق اصناف اصفهان تعیین و مصوب نشده است که هیات مدیره جدید باید هر چه سریع تر نسبت به تصویب بودجه اتاق اصناف اصفهان اقدام کند تا امور این اتاق قانونمند و بصورت شفاف انجام شود.
وی با بیان اینکه کاربران و مدیران اجرایی اتحادیه ها باید به روز شوند، گفت: مدیران اجرایی اتحادیه ها باید طبق قانون تمام وقت خودشان را برای ساماندهی اتحادیه ها در اختیار آنها بگذارند.
محمد مجیری نیز گفت: زمان برشدن صدور پروانه کسب، کاری غیر قانونی و غیر اخلاقی است که هیات مدیره جدید اتاق اصناف باید به آن رسیدگی کند.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه کارهای بر زمین مانده زیادی در اتاق اصناف اصفهان وجود دارد، گفت: هیات مدیره و رئیس جدید اتاق اصناف این شهر باید برای جبران کارهای بر زمین مانده تلاش مضاعفی انجام دهند.
مجیری، شناسایی و ساماندهی واحدهای صنفی بدون پروانه را از وظایف اتاق اصناف دانست و تصریح کرد: اتاق اصناف اصفهان در این زمینه موفق عمل نکرده است و باید تا پایان برنامه پنجم توسعه همه واحدهای صنفی اصفهان شناسایی و ساماندهی شوند.
وی، رسیدگی به امور مربوط به پروانه های منقضی شده را از دیگر وظایف اتاق اصناف اصفهان اعلام کرد و افزود: پرونده های منقضی شده زیادی در اصفهان وجود دارد که اتاق اصناف باید وضعیت آنها را تعیین تکلیف کند.
رئیس اتاق اصناف اصفهان نیز در این جلسه گفت: از امروز به بعد دیگر اتاق اصناف اصفهان، برای پاسخگویی به ارباب رجوع ها بدون رئیس نیست.
رسول جهانگیری با بیان اینکه هر سه نفر اعضای هیات رئیسه اتاق از حکم واحدی برخوردارند، افزود: تقسیم کار برای هیات رئیسه انجام شده است.
در انتخابات هیات رئیسه این اتاق 93 نفر از روسای اتحادیه ‌های صنوف اصفهان حضور داشتند که با انجام انتخابات رسول جهانگیری رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان با کسب 61 رای با بیشترین تعداد رای اخذ شده به عضویت هیات رئیسه اتاق اصناف اصفهان درآمد.
همچنین هوشنگ شیشه‌ بران رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان، محمد علی انصاری رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران هر دو با 52 رای، ناصر اطرج رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار اصفهان با 45 رای و سید اکبر امامی رئیس اتحادیه فیلمبرداران اصفهان با کسب 34 رای به عنوان دیگر اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف اصفهان انتخاب شدند.
پس از رای گیری هیات رئیسه، رسول جهانگیری به عنوان رئیس اتاق اصناف برگزیده شد و 'هوشنگ شیشه بُران' به عنوان نایب رییس اول، 'محمد انصاری پور' به عنوان نایب رییس دوم، 'ناصر اطرج' به عنوان خزانه دار و ‌'اکبر امامی' به عنوان دبیر اتاق اصناف اصفهان انتخاب شدند.