اقتصاد بازار: معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان، گفت: نماسازی و نماهای وارداتی مثل نماهای رومی یا نماهایی از جنس کامپوزیت، آلومینیوم، شیشه و غیره که با شرایط اقلیمی شهر اصفهان سازگار نیست، بیشتر نمونه های وارداتی هستند.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، سیدجمال الدین صمصام شریعت، افزود: البته برای ساختمان های بلندمرتبه نیاز است نماهای سبک استفاده شود، یعنی اگر نمای کامپوزیت به نحوی باشد که مطابق مقررات ملی ساختمان از جمله مبحث حریق و رنگی مطابق با معماری سنتی ما باشد، مشکلی وجود ندارد ولی به هرحال در ضوابط مصوب طرح تفصیلی شهر اصفهان که پیوست طرح بازنگری تفصیلی می باشد، نماهای کامپوزیت، شیشه ای و آلومینیومی در شهر اصفهان ممنوع است. وی با اعلام اینکه 70درصد جنس نمای ساختمان های باید از آجر باشد، تأکید کرد: نماهایی که با سبک های رومی ساخته شده یا مطابق با ضوابط طرح های تفصیلی نیستند، یا مربوط به پروانه هایی هستند که از 8 سال به قبل اخذ شده یا تخلف در نماسازی وجود داشته است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: نمای هر ساختمانی که پروانه برای آن صادر می شود، در کمیته سیما و منظر شهری باید مطرح شده و مصوبه بگیرد، همچنین باید با ضوابط مربوطه مطابقت داشته باشد و مهندس ناظر نیز باید نسبت به معماری ساختمان و نقشه نمای مصوب دقت و مراقبت لازم را داشته باشد.