اقتصاد بازار: نایب رییس اتاق بازگانی استان اصفهان با انتقاد از اخذ مالیات های کلان در شرایط رکود ،گفت: برای رفع مشکلات اقتصادی کشور نیازمند اراده‌ای ملی و افراد متخصص هستیم.
مصطفی رناسی در سمینار برسی وضعیت اقتصادی ایران در سال 94 و 95 در اتاق بازرگانی،اظهار کرد: وضعیت صنعت بسیار نامطلوب است و فشار های مالیاتی نیز بسیار کلان اما باید از دولت پرسید وقتی کسب و کار در شرایط رکور قرار گرفته چرا مالیات مضاعف اخذ می‌کنید؟؟
وی افزود: هر روز خبر ورشستگی و بسته شدن واحد های صنعتی تولید کنندگان به گوش می رسد و باز هم این سوال مطرح می شود که اگر این نحو مالیات گرفتن ادامه یابد سال آینده دولت از کارخانه بسته شده می‌خواهد مالیات بگیرد؟؟
این کارشناس صنایع ادامه داد:حل مناقشه اتمی ایران پس از دو سال به وسیله وزیر خارجه کشورمان بیانگر این سخن است که این کار بزرگ با اراده‌ای ملی اما بدست فرد متخصص سپرده شد و توقع داریم در زمینه اقتصاد نیز از افرادی آگاه و دارای تخصص استفاده شود.
رناسی با انتقاد از اینکه وزیر اقصاد ایران پس از دو سال کار تازه مشکلات درک کرده است،خاطر نشان کرد: در شرایط رکود هستیم و برای خارج شدن از آن عزمی ملی و تخصص نیاز داریم.
وی یادآوری کرد: ورود هیئت های تجاری خارجی در سال جاری به ایران سود آور است اما به همان نسبت نیز می تواند زیانبار باشد چرا که زیر ساختی برای توسعه و سرمایه گذاری آنها درکشور وجود ندارد.
نایب رییس اتاق بازگانی،صنایع،معدن و کشاورزی استان اصفهان،تصریح کرد: در روزهای اخیر هیئتی چند ملیتی با مدیرانی،آمریکایی،ژاپنی،هنگ کنگی و ... برای بررسی و سرمایه گذاری بر سیب سمیرم به اصفهان آمده بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود،اظهار کرد: اتاق بازرگانی اصفهان حدود دو هزار عضو دارد اما افراد را مکلف کرده‌ایم که در کمیسیون‌ها به طور فعالانه مشارکت داشته باشند چون باید بر مبنای خرد جمعی حرکت کنیم و تا کنون نیز بیش از400 عضو در کمیته‌ها و کمیسیون‌های مختلف شروع به فعالیت کرده‌اند.