اقتصاد بازار: رئیس مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی اصفهان از راه اندازی مرکز SPX طی سال جاری در 6 شهر کشور با همکاری اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد.
علی صفر نورالله در جلسه مشترک واحد مپفا اتاق بازرگانی اصفهان با یونیدو، با اشاره به اینکه مرکز SPX تا سال گذشته متشکل از دو کمیته زیر نظر هیات رئیسه کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی بود، اظهار داشت: در حال حاضر این مرکز زیر نظر دبیرکل اتاق بوده و به طور کامل، عملیاتی شده است.

ronace2
وی با بیان اینکه برنامه آینده این مرکز ایجاد ISPX و یا SPX ایران است، گفت: با همکاری اتاق بازرگانی اصفهان و وزارت صنعت قرار است از امسال مرکز SPX در 5 شهر تهران، شیراز، اهواز، تبریز، مشهد و در صورت موافقت در کرمان راه اندازی شود.
رئیس مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی اصفهان ابراز امیدواری کرد: بعد از این شهرها مرکز SPX در سایر شهرهای کشور راه اندازی شود.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست، گفت: امضای قرارداد همکاری با یونیدو بعد از دو سال زحمت کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی و حمایت کمیسیون صنعت دوره قبل و جدید هیات نمایندگان، به طور قطع گامی مهم برای استان و کشور خواهد بود.

uonido6
عبدالوهاب سهل آبادی افزود: در این مدت اقدامات مهمی در زمینه های مختلف صورت گرفته و امیدواریم امروز با امضای این قرارداد به نتیجه نهایی برسیم و نتیجه مثبت این حرکت را به مردم شهر و اعضای اتاق ارائه دهیم.
کارشناس معاونت برنامه ریزی استانداری اصفهان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه استان اصفهان می تواند از ظرفیت نهادهای بین المللی استفاده کند، تصریح کرد: برای توسعه استان اصفهان می توان از این قابلیت ها استفاده کرد و امیدواریم این طرح زمینه ای برای ارتباطات بیشتر با یونیدو باشد.
محسن ایروانی گفت: به طور قطع برای توسعه، تجارب یونیدو به استان کمک خواهد کرد و در این مسیر استانداری اصفهان حمایت خود را دریغ نخواهد داشت.