اقتصاد بازار: رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: تصمیمات اقتصادی اصفهان باید متناسب با وضعیت آشفته اقتصادی اتخاذ شود.
سید عبد الوهاب سهل آبادی در دومین جلسه کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی استان اصفهان با حضور صنایع مختلف، اظهار داشت: در شرایطی که در جنگ اقتصادی قرار داریم باید تصمیمات متناسب با شرایط گرفته شود.
وی نقش کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی را در جمع‌آوری مشکلات تولید کنندگان مهم دانست و افزود: کمیته‌های این کمیسیون می‌توانند با دسته‌بندی مشکلات و ارائه راهکار، اتاق را در ارائه پیشنهادات کاربردی در شورای گفتگو و سایر بخش ها یاری کنند.
رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان ادامه داد: بر اساس قانون اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مصوب سال ۶۹ و ۷۳ و همچنین قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار علاوه بر ارائه مشاوره به سه قوه موظف است آمار و گزارشات از فضای کسب و کار را به مسئولان مرتبط ارائه کند و در این راستا کمیسیون‌های اتاق می توانند نقش مهمی در انعکاس این اطلاعات داشته باشند.
رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این جلسه گفت: برای عبور از دوران رکود اقتصادی و فعال نگه داشتن تولید، دولت بایستی سیاست های حمایتی ویژه‌ای اتخاذ کند.
بهرام سبحانی افزود: پرداخت یارانه تولید متناسب با مصرف انرژی، کاهش تعرفه واردات، تعدیل نرخ ارز متناسب با نرخ تورم از جمله پیشنهادات بخش خصوصی به دولت برای مقابله با رکود اقتصادی است.
وی افزایش جوایز صادراتی را یکی از مشوق‌های ارزنده دولت برای توسعه صادرات بنگاه های تولیدی دانست و گفت: صادرات غیر نفتی می‌تواند یکی از راهکارهای خروج از رکود فعلی باشد.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان خواستار ارائه تسهیلات ویژه بانک ها به واحدهای تولیدی در حال فعالیت شد و گفت: ارائه خدمات بانکی مانند خرید دین و اعتبارات اسنادی (L.C) داخلی می تواند واحدهای تولیدی را سرپا نگه دارد.
وی خواستار شناور شدن نرخ ارز با نرخ تورم شد و گفت: چنانچه ارز ثابت باشد و تورم سالانه ۱۵ درصد رشد داشته باشد، واردات از تولید مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.
سبحانی از فعالیت ۱۳ کمیته تخصصی ذیل کمیسیون صنایع اتاق خبر داد و گفت: بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط می توانند از طریق اتاق بازرگانی مسائل و مشکلات را به صورت جمعی و گروهی دنبال کنند.
خبرگزاری مهر