اقتصاد بازار: عضو کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: با وجود صنعتی بودن استان اصفهان یک شرکت قدرتمند و توانمند در عرصه نفت و گاز وجود ندارد.
محمد جعفر خوش خلق در دومین جلسه کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی استان اصفهان اظهار داشت: اتاق بازرگانی استان اصفهان لازم است بر قانونمند شدن کنسرسیوم‌ها و اجرای قانون حداکثر ساخت متمرکز شود.
وی بیان داشت: کنسرسیوم‌های صنعتی که می‌تواند بنگاه‌های کوچک و متوسط را در قالب یک شرکت بزرگ پیمانکاری و تولیدی قرار دهد، از نظر قانونی مشکل دارد.
مسئول کمیته انرژی، نفت، گاز، صنایع شیمیایی و پتروشیمی کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این جلسه گفت: در صنایع شیمیایی و پتروشیمی، استان اصفهان می‌تواند نقش موثری در تولید و صادرات ایفا کند.
رضا خیامیان بهینه سازی مصرف انرژی را یکی از بخش‌های مغفول صنعت عنوان کرد و بیان داشت: وزارت نفت برای پروژه ذخیره انرژی و کاهش مصرف بودجه ویژه‌ای اختصاص داده است که صنعتگران استان اصفهان می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند.
مسئول کمیته انرژی، نفت، گاز، صنایع شیمیایی و پتروشیمی کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان اظهار داشت: در جنگ اقتصادی باید اتخاذ سیاست‌ها مبتنی بر شرایط جنگی باشد نه اینکه در شرایط آرامش مسئولان تصمیم بگیرند و بخش خصوصی ملزم به اجرا باشد.
زمینه همکاری بین‌المللی بیش از ۳ هزار واحد تولیدی ماشین آلات فراهم شود

مسئول کمیته ساخت تجهیزات و ماشین سازی کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: استان اصفهان همان گونه در عرصه فولاد ۷۰ درصد تولیدات کشور را به خود اختصاص داده است، در بخش ساخت تجهیزات و ماشین سازی نیز دارای توانمندی‌های گسترده‌ای است.
سید حسن موسوی افزود: بیش از ۳ هزار واحد تولیدی به ساخت تجهیزات و ماشین آلات در استان فعال است که بایستی زمینه همکاری‌های بین المللی آنها با سایر شرکت ها فراهم شود.
مسئول کمیته صنعت ساختمان و عمران کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این جلسه گفت: برای رونق در صنعت ساختمان نیاز به محرک های اقتصادی بلند مدت از سوی دولت و تنظیم رابطه عرضه و تقاضا داریم.
ابوالفضل ابراهیمی کیا بیان داشت: رکود و رونق صنعت ساختمان در ایران یک چرخه پنج سال یکبار است.