اقتصاد بازار: عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: بالا بودن تولید ناخالص ملی استان اصفهان به دلیل محاسبه درآمد ۱۰ واحد تولیدی بزرگ است که درآمد آنها در کل کشور تقسیم می‌شود.
قاسم علی جباری در جمع اعضای بنیاد مطالعات و پیشرفت نصف جهان با جمعی از هیئت نمایندگان اتاق اصفهان با اشاره به فرافکنی ها علیه استان اصفهان مبنی بر برخوردار بودن این استان اظهار داشت: بالا بودن تولید ناخالص ملی استان اصفهان به دلیل محاسبه درآمد ۱۰ واحد تولیدی بزرگ است که درآمد آنها در کل کشور تقسیم می‌شود.
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی استان اصفهان اضافه کرد: برای تسهیل وضعیت مالیاتی واحدهای تولیدی و صنعتی پیشنهاد می‌شود که دفاتر حسابرسی شده از سوی اداره کل دارایی استان پذیرفته شود.
علی خراسانی، یکی از فعالان اقتصادی اصفهان نیز در این جلسه گفت: دولت در بخش مالیاتی به جای هدایت سرمایه ها و ایجاد رونق به وظیفه جریمه کردن خود تکیه کرده است.
وی با انتقاد از رویکرد دولت در دریافت مالیات از بخش خصوصی به ویژه واحدهای تولیدی اظهار داشت: نقش دولت مانند پلیس راهنمایی است که می‌تواند به جای جریمه کردن سر چهارراه‌ها، رفت و آمد را تسهیل و جامعه را هدایت کند.
این فعال اقتصادی اضافه کرد: برخی سرمایه‌گذاران اصفهانی به دلیل فشارهای مالیاتی فعالیت خود را در سایر استان‌ها متمرکز کردند.
وی خواستار تشکیل شورای مردمی از تجار و تولیدکنندگان واقعی با هدف نظارت بر عملکرد ممیزهای دارایی اصفهان شد و گفت: کمبود نیروی انسانی ماهر و متخصص در صنعت یک ضعف است که باید دانشگاه‌ها با ارائه واحدهای عملی، دانشجویان را به سمت واحدهای تولیدی و صنعتی سوق دهند تا در دوران دانشجویی بتوانند با کار و تولید آشنا شوند.