اقتصاد بازار: مسعودجمالي در بين ۵ كارآفرين جوان برتر اتاق هاي بازرگاني آسيا و اقيانوسيه قرار گرفت و به مرحله نهايي برترين کارآفرینان این کنفدراسیون راه یافت.
این صادركننده اصفهانی و مدير نمونه كشور در گفتگو با خبرنگار اقتصاد بازار در خصوص روند انتخاب این کارآفرینان، گفت: کارآفرینان ملی کشورهای عضو را انتخاب می کنند ابتدا انتخاب در مرحله ملی شکل می گیرد و کشورهای حداکثر برای انتخاب دو نماینده را انتخاب می کنند. وی با بیان اینکه کنفدراسیون اتاق های بازرگانی آسیا و اقیانوسیه سابقه بالایی دارد، افزود: امسال ششمین دوره ای است که برترین کارآفرینان جوان اتاق های عضو را برگزار می کند.
این صادركننده و مدير نمونه كشور در خصوص راهیابی به این مرحله، بیان داشت: در مرحله اول دو نفر نماینده به صورت ملی انتخاب می شوند و در مرحله بعد در خود کنفدراسیون، کمیته ای تشکیل می شود که اعضای انتخاب شده را پایش کنند تا به یک دسته پنج نفره برسند که در این مرحله من و یک ایرانی دیگر در بین پنج کارآفرین جوان برتر انتخاب شدیم.
به گفته جمالی، به هر یک از نامزدهای انتخاب شده، کمک هزینه سفر تا سقف 500 دلار آمریکا داده می‌شود تا وی قادر به شرکت در فرایند انتخاب نهایی در روز قبل از کنفرانس CACCI باشد همچنین جایزه کارآفرین جوان آسیا و اقیانوس آرام باید به کارآفرین جوان برجسته منطقه به همراه یک مدال یا جایزه به علاوه جایزه نقدی به مبلغ دو هزار دلار اهدا شود.
وی در خصوص معیارهای انتخاب کارآفرینان در این اتاق هاي بازرگاني آسيا و اقيانوسيه، بیان داشت: برتری در رهبری کارآفرینی و کسب و کار، داشتن صداقت و اخلاق خوب، اشتغال در سازمانی غیر انتفاعی در کشور خود و یا در سطح بین المللی همچنین باید به طور فعال در یک سازمان غیرانتفاعی مربوط به کسب و کار و یا در فعالیت‌های کشوری اعضای اولیه‌ CACCI مشغول باشند.
به گفته این صادركننده و مدير نمونه كشور، گام اول توسعه صادرات، گسترش روابط سياسي بين المللي است كه شرايط پسا برجام و خروج از ايران هراسي بهترين دستاورد دولت بوده است به این معنا که توسعه روابط سياسي براي نفوذ در بازارها و بعد حضور اقتصادي تا علاوه بر افزایش صادرات، روابط سياسي پايدار نیز رقم بخورد.
وی با بیان اینکه داشتن اخلاق حرفه اي و صداقت در كسب و كار و صادرات بسيار مهم است، گفت: از سویی باید محصولات با كيفيت مد نظر بازار و قابل رقابت از لحاظ قيمت تولید شد.
جمالی با تاکید بر ضرورت به روز داشتن یک نقشه راه صادرات و يكسان سازي نرخ ارز و حركت به سمت نرخ واقعي، تصریح کرد: همكاري بيشتر اتاق بازرگاني، وزارت امور اقتصاد و دارایي، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی جهت حل مشكلات ساختاري و رفع قوانين مخل در زمینه صادرات ضروری است.
از جمله افتخارات این صادرکننده و كارآفرين جوان برتر، دریافت تندیس کنگره سراسری ضمانت کیفیت و اصالت کالا و استاندارد سازی 1393، تندیس نشان افتخار تولید ملی از سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان 1393، دریافت تندیس بهترین جوان سال استان اصفهان 1393 از معاون نهاد ریاست جمهوری، دریافت لوح تقدیر جوان سال استان اصفهان 1393 از استاندار اصفهان، دریافت لوح تقدیر صادرکننده قابل تقدیر استان اصفهان در سال های 1393 و1392، دریافت لوح تقدیر صادرکننده نمونه جوان استان اصفهان در سال 1393 از استاندار اصفهان، صادر کننده خوش نام کشور در سال 93 و ... است.