روز دوشنبه، با افزایش فعالیت نوسان‌گیران به سرعت مرز ۲۳ هزار تومانی از دست رفت و اسکناس آمریکایی حتی تا محدوده ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان رشد کرد. با این حال، از اواخر روز،‌ میزان فروش‌ها بیشتر شد و با توجه به برگشت دلار به زیر ۲۳ هزار و۲۰۰ تومان می‌توان گفت که حمله نوسان‌گیران در روز سوم هفته، به نتیجه نرسید.

 

شنیده شده است طرح سپردن تمام یا بخشی از واردات خودرو به خودروسازان از سوی مجلس در دست بررسی است تا بلکه تولیدکنندگان در ازای اجرای قیمت دستوری بتوانند از مسیر واردات تامین نقدینگی کنند.

 

دپوی ۳۱ هزار تن برنج در گمرک

درحالی‌که قیمت برنج در بازار افزایش شدیدی را در مقایسه با سال قبل تجربه کرده است، از سال گذشته ۳۱ هزار تن برنج در گمرک باقی مانده است.

 

 

به گفته رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قزاقستان ، در سال ۹۹ حجم تجارت با قزاقستان در صادرات ۱۶۸ میلیون دلار و در واردات ۳۷ میلیون دلار بود که تراز تجاری مثبت ۱۳۰ میلیون دلاری به همراه داشت اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که سه تا پنج میلیارد دلار پتانسیل تجارت برای ایران وجود دارد.

 

 

چینی‌ها آماده تامین منابع مالی پروژه‌های زیر ساختی هستند

معاون برنامه‌ریزی وزیر راه و شهرسازی از آمادگی شرکت‌های چینی برای تامین مالی پروژه‌های زیرساختی کشورمان خبر داد.

 

 

رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه میزان واردات انسولین قلمی در سال جاری بیشتر از سال گذشته بوده اما در عین حال هنوز در بازار کمیاب است، علت بخشی از این کمبود در بازار را قاچاق معکوس عنوان کرد.

 

صاادرات بخش کشاورزی در سال ۹۹ به لحاظ وزنی ۲۶ درصد و ارزشی ۱۴ درصد نسبت به سال ۹۸ افزایش نشان می دهد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سال گذشته ۸.۸ میلیون تن محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی و غذایی به ارزش ۶.۵  میلیارد دلار از کشور صادر شد.

 

واردات تخم‌مرغ نطفه‌دار و مرغ منجمد برای کنترل بازار

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از واردات ۲۰ میلیون تخم مرغ نطفه دار در ماه خبر داد و گفت: در کنار این مساله، واردات مرغ منجمد برای ذخایر استراتژیک در دستور کار قرار دارد تا بازار دچار مشکل نشود.

 

هدفگذاری برای سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری بین ایران و ارمنستان

وزیر راه و شهرسازی از امضای تفاهم‌نامه ایران و ارمنستان برای رفع موانع ترانزیت کالا خبر داد و گفت: با گسترش همکاری و ارتقای سطح سرمایه‌گذاری به یک میلیارد دلار ایران می‌تواند به فوریت به شریک تجاری ارمنستان تبدیل شود.

 

سالانه پنج میلیارد دلار کالا به سلیمانیه صادر می‌شود

استاندار سلیمانیه عراق گفت: با وجود برخی مشکلات در عراق و شیوع کرونا، در حال حاضر پنج میلیارد دلار کالا در سال از مرزهای۶ گانه ایران به استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق صادر می‌شود.

 

گارانتی کردن کالای قاچاق در داخل کشور جرم است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: گارانتی کردن کالای قاچاق در داخل کشور جرم است و با شرکت‌هایی که این جرم را مرتکب شوند، به‌شدت برخورد می‌شود و باید پاسخگو باشند.