هیجان شبانه بازار دلار

صحبت‌های شنبه شب عبدالناصر همتی در کلاب هاوس، هیجانات زیادی را در بازار دلار ایجاد کرد و قیمت دلار را تا محدوده ۲۴ هزار و ۱۰۰ تومانی بالا برد.  بازیگران باتجربه بازار اعتقاد دارند روند اصلی بازار از روز دوشنبه آشکار خواهد شد. از نگاه آنها اگر قیمت دلار بالای محدوده 24 هزار و 400 تومانی تثبیت شود، حضور خریداران در بازار ادامه خواهد یافت. با این حال، برگشت دلار به زیر محدوده 23 هزار و 800 تومانی می‌تواند فروشندگان بیشتری را روانه بازار کند.

راه‌اندازی پایگاه صادراتی ایران در ۴ کشور آسیایی

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی از راه اندازی چهار پایگاه صادارتی ایران در کشورهای عراق، آذربایجان، ارمنستان و چین خبر داد و گفت:‌ تاسیس دفاتر صادراتی در کشورهای دیگر نیز در حال نهایی شدن است. شاوردی دیگر خدمات را شامل پایگاه صادراتی و خدمت جدید حمایت از هزینه‌های نمایشگاهی به صورت بلاعوض اعلام کرد.

نقش کلیدی ایران در رشد روابط هند و ازبکستان

هند و ازبکستان قصد دارند با استفاده از فرصت ایجاد شده پس از بازگشت ایران به معادلات بین المللی و همچنین بهره گیری از تحولات سیاسی در افغانستان، روابط خود را گسترش دهند. نشریه "بیزینس استاندارد" در این خصوص نوشت: هم اکنون هند، ایران و ازبکستان برای استفاده بهینه از موقعیت بندر چابهار به توافق رسیده‌اند. سه کشور همچنین طی قرارداد عشق آباد که در سال ۲۰۱۱ امضا شد قصد دارند یک کریدور حمل و نقل میان آسیای مرکزی و خلیج فارس ایجاد کنند. 

معاون وزیر صمت گفت: بررسی آمار تولید فروردین ماه سال ۱۴۰۰ نشان می دهد در این مدت ۴۰۷ کارت بازرگانی، بیش از ۱۹ هزار و ۸۰۰ پروانه صنفی و ۲ هزار نماد اعتماد الکترونیکی صادر شد که در این بخش شاهد رشد صدور مجوز نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: میزان صادرات فرش طبق آخرین آماری‌ که داشتم حدود 70 میلیون دلار بود که این میزان برای صادرات فرش ایران تقریبا صفر است. همچنین صادرات فرش ایران به آمریکا بطور مستقیم صفر است مگر اینکه از طریق کشورهای ثالث انجام شود.

ممنوعیتی برای صادرات سیب ا به پاکستان وجود ندارد

به دنبال اعتراض صادرکنندگان محصولات باغی نسبت به مشکلات موجود در فرآیند صادرات مستقیم این محصول به پاکستان،  سفارت این کشور اعلام کرد: موانع غیرتعرفه‌ای در برابر صادرات سیب و انگور ایرانی به پاکستان وجود ندارد اما به دلیل اختلاف هزینه صادرات این محصولات از ایران به افغانستان و سپس پاکستان در مقایسه با صادرات مستقیم سیب به پاکستان، بازرگانان ایرانی ترجیح می‌دهند، محصولات خود را به طور غیرمستقیم به این کشور صادر کنند.

کاهش قاچاق و افزایش صادرات سیگار

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، حاکی از کاهش حدود ۳۶ درصدی قاچاق سیگار و افزایش بیش از دو برابری صادرات سیگار در سال گذشته است.