سیگنال دولتی به قیمت دلار

در چهارمین روز هفته، دلار به زیر مرز ۲۴ هزار تومانی بازگشت تا انتظارات افزایشی کمرنگ‌تر شودعلی ربیعی گفت: قیمت فعلی ارز واقعی نیست و دلار بین ۱۱ تا ۱۷ هزار تومان قرار خواهد گرفت. به باور برخی بازیگران باتجربه بازار، در صورتی که امید به لغو تحریم‌ها وجود نداشت، مقامات دولتی به‌صورت چند باره وعده دلار زیر ۲۰ هزار تومان را مطرح نمی‌کردند.

ابلاغیه جدید گمرک برای پایش اظهارنامه‌های صادراتی

مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران با صدور ابلاغیه‌ای در حوزه پایش اظهارنامه‌های صادراتی اعلام کرد: گمرکات به دلیل اهمیت موضوع، با اخذ گزارش‌های مربوطه و با رعایت کلیه مقررات، ضوابط و دستورالعمل‌های مرتبط با موضوع با توجه به فرآیندهای مربوطه این دفتر از جمله صادرات غیرنفتی، صادرات فرآورده‌های نفتی، صادرات از محل ورود موقت، ورود موقت جهت پردازش موضوع ماده 51 قانون امور گمرکی، صادرات از محل واردات قطعی، خروج موقت، کران‌بری، پیگیری اعلام وصول اظهارنامه‌های صادراتی، تعیین تکلیف اظهارنامه‌های را صورت دهند.

گزارش مرکز آمار ایران نشان می‏دهد تورم فصلی شاخص بهای تولیدکننده در نیمه دوم سال گذشته، روندی نزولی داشته است. براساس گزارش مذکور، تورم فصلی تولیدکننده در تابستان تا رقم ۶/ ۲۱ درصد افزایش یافته، اما در ادامه در فصل پاییز به میزان ۶/ ۱۷درصد و در فصل زمستان تک‌رقمی شده است. 

صادرات ۲۰ میلیون دلار ماهی از مازندران

مدیرکل شیلات مازندران گفت که سال گذشته بیش از ۱۰ هزار تن انواع ماهی به ارزش ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از این استان به کشورهای مختلف صادر شد.

جدیدترین موجودی کالاهای اساسی در انبارهای بنادر

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی میزان کالاهای اساسی موجود در بنادر کشور تا پایان ۱۷ خرداد را اعلام کرد و گفت: ۴ میلیون و ۸۱۱ هزار و ۷۶۲ تن کالای اساسی در ۱۱ بندر کشور موجود است. این کالاهای اساسی شامل گندم، ذرت، جو، سویا، برنج، شکر، روغن خام و دانه‌های روغنی است.

۷۰۰ هزار تن کالای اساسی آماده خروج از بندر امام

 مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: بیش از ۷۰۰ هزار تن کالا تمام فرآیندهای کمرکی انجام شده و آماده بارگیری برای ورود به کشور است. قرار شد سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای کامیون‌ها فراخوان عمومی داده و آنها را به بندر امام برای حمل کالای اساسی به داخل کشور سوق دهد.

خرید گندم از ۲ میلیون تن گذشت

مدیر روابط‌ عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تضمینی دو میلیون و ۶۰ هزار تن گندم تا ۱۸ خرداد ماه در ۲۱‌استان خبر داد.

سقوط دوم رمزارزها

بیت‌کوین پایین‌ترین ارزش خود را در دو هفته گذشته تجربه کرد. تعدیل سیاست‌های پولی ایالات‌متحده و فشار مداوم چین بر استخراج‌کنندگان رمزارزها و همچنین پررنگ شدن نشانه‌های تسلط دولت‌ها بر رمزارزها با انتشار خبر بازپس‌گیری معادل ۳/ ۲ میلیون دلار بیت‌کوین از یک گروه هکری، از دلایل این افت هستند. این موارد موجب شد تا رمزارزها دوباره پس از دو هفته آرام افتی قابل توجه را تجربه کنند.