اقتصاد بازار: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان از اجرای طرح شناسایی واحدهای نیمه فعال خبر داد و گفت: اختصاص میزان تسهیلات به این طرح در کل کشور ۱۶ هزار میلیارد تومان و سهم استان از این تسهیلات، حدود یک هزار میلیارد تومان در سال جاری است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اقتصاد بازار، محمدجواد بگی در دیدار با هیئت امنای شهرک‌های صنعتی فعال استان، اظهار داشت: بنابر فرمایشات رهبر انقلاب و نام‌گذاری سال 95 با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و تأکید ایشان به توجه وی‍ژه به صنایع کوچک و متوسط و همچنین تأکیدات رئیس‌جمهور در راستای تشکیل کارگروه‌هایی برای رفع مشکلات صنایع کوچک و متوسط کشور، تشکیل دو کارگروه در سطح وزارتخانه با عنوان "کارگروه ویژه پایش قراردادهای راکد در شهرک‌های صنعتی" و "کارگروه رونق بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی" اجرایی شد.
وی افزود: در این راستا به‌روز رسانی آمار و اطلاعات در سطح کشور و در سطح استان برای شناسایی واحدهای فعال، نیمه فعال و راکد و طرح‌های در دست اجرا و نیمه‌تمام در اولویت کشور و همچنین استان اصفهان قرار دارد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه منابع محدود و متقاضی نامحدود است، بنابراین صنایع و طرح‌هایی که مشمول این ویژگی‌ها هستند در اولویت ما قرار دارند.
وی بیان کرد: طرح‌های در زنجیره تأمین به عنوان مکمل که تولیدکننده مواد اولیه برای واحدهای دیگر هستند، عضو خوشه صنعتی بوده و بازار مناسب و محصول صادراتی دارند، به راه‌اندازی واحدهای دانش بنیان، فناورانه و صنایع نوین کمک کرده و ایجاد ارزش افزوده بالا کنند و همچنین واحدهای بدهکاری که در آستانه تملک توسط بانک‌ها قرار دارند در اولویت به شمار می‌روند.
بگی افزود: به دلیل اینکه قصد داریم شناسایی و دسته‌بندی مشکلات فراروی واحدهای صنعتی کوچک که زیر 50 نفر اشتغال دارند به سرعت انجام شود، خواستاریم که صنعتگران چه در داخل و چه در خارج از شهرک‌های صنعتی اقداماتی را انجام دهند.
وی خاطرنشان کرد: پیگیری‌ها باید از مسیر مراجعه به وب‌سایت شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان و تکمیل فرمی که در این وب‌سایت قرار گرفته است، باشد، مراجعه به دبیرخانه این کارگروه مستقر در شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان، مراجعه به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و ادارات تابعه در شهرستان‌ها، خانه صنعت، معدن و تجارت و شعب شهرستان‌ها و همچنین شرکت‌های خدماتی و هیئت‌امنای شهرک‌های صنعتی نیز از دیگر راه‌های پیگیری است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان گفت: در کارگروه پایش قراردادهای راکد نیز در نظر داریم قراردادهای راکدی که در شهرک‌های صنعتی منعقد شده با تقسیم‌بندی مد نظر ما مورد بررسی قرار گیرد و در کارگروه مذکور با حضور صاحب قرارداد مطرح شود.
وی خاطرنشان کرد: در بررسی این قراردادها 3 آیتم مورد توجه است از جمله اینکه صاحب قرارداد صلاح بداند که از قرارداد انصراف دهد، با توجه به برنامه زمان‌بندی که صاحب قرارداد ارائه می‌دهد ما به وی مهلت خواهیم داد تا قرارداد را فعال کند و توافقی با صاحب قرارداد با توجه به مذاکرات صورت نمی‌گیرد و در امتداد کار توسط مراجع قضایی و هیئت‌های حل اختلاف رسیدگی شود.
بگی با تأکید بر اینکه برای ما آیتم دوم از اهمیت بیشتری برخوردار است، گفت: تاکنون هفت جلسه در این زمینه برگزار شده، حدود 48 قرارداد مورد بررسی قرار گرفته و به حدود 75 درصد موارد مطرح شده نیز مهلت اعطا خواهد شد.
وی افزود: درباره برگزاری کارگروه رونق اقتصادی نیز 3 جلسه در سطح استان تشکیل شده است که در این جلسات پیرامون نحوه اجرا، ارزیابی همچنین راهکارهای شناسایی واحدهای مد نظر تصمیمات خوبی اتخاذ و ابلاغ شده است.