اقتصاد بازار: رئیس فدراسیون صنایع هنگ كنگ گفت: این فدراسیون برای همكاری با شركت پالایش نفت اصفهان علاقه مند است و در این زمینه عزم جدی دارند.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار به نقل از شرکت پالایش نفت اصفهان، دانیل چنگ با اشاره به اینکه برای توسعه روابط و تقویت همكاری های راهبردی با جمهوری اسلامی ایران بسیار علاقه مندیم و توافق هسته ای زمینه تقویت این همكاری ها را فراهم كرده است، تصریح كرد: توافق هسته ای و اجرایی شدن برجام، توسعه همكاری های ایران و هنگ كنگ در عرصه صنعت را فراهم كرده و فرصت بسیار خوبی برای رونق اقتصادی طرفین را بوجود آورده است.
وی كه در جریان بازدید از شركت پالایش نفت اصفهان سخن می گفت، افزود: این بازدید، شروع همكاری فدراسیون صنایع هنگ كنگ با شركت پالایش نفت اصفهان است.
مدیر كالای شركت پالایش نفت اصفهان نیز با بیان اینكه به دنبال توافق هسته ای و اجرایی شدن برجام، فصل جدیدی در روابط بین المللی ایران بویژه در زمینه اقتصادی آغاز شده است، افزود: شركت پالایش نفت اصفهان بزرگترین شركت پالایشی ایران در زمینه تنوع تولید محصولات نفتی است
مجید شهسواری اضافه كرد: خوشبختانه پس از واگذاری به بخش خصوصی از سال 1387 توانسته است با موفقیت فرآورده های تولیدی خود را در بازار بورس به فروش برساند.
وی گفت: این شركت 23 درصد فرآورده نفتی كشور را تولید می كند و با راه اندازی كامل مجتمع بنزین سازی كه در سال گذشته به بهره برداری رسید، روزانه 5/8 میلیون لیتر بنزین یورو 4 عرضه می كند.
مدیر كالای شركت پالایش نفت اصفهان ادامه داد: اكنون كشورهای بسیاری به دنبال دستیابی به بازار بزرگ اقتصادی ایران هستند و در این میان هنگ كنگ كه در زمان تحریم رابطه خوبی با ایران داشته است، شانس بیشتری دارد.
شهسواری تصریح كرد: هنگ گنك می تواند از این فرصت جدید بخوبی استفاده كند و با توجه به اینكه یكی از آزادترین اقتصادهای جهان را دارد ما نیز مشتاقیم كه با فدراسیون صنایع هنگ كنگ همكاری دو سویه داشته باشیم.