اقتصاد بازار: در سال 94 در بخش آزمایشگاه کنترل کیفیت شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه اصفهان حدود 10 میلیارد ریال صرفه جویی شده است.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران – منطقه اصفهان، مجتبی بشارتیان مدیر منطقه ضمن بیان این خبر افزود: آزمایشگاه کنترل کیفیت منطقه به عنوان یکی از مجهزترین آزمایشگاه های کنترل کیفیت مواد نفتی از ابتدای سال 94 روزانه بطور متوسط 27 آزمایش مختلف انجام داده که طی آن حدود 10میلیارد ریال صرفه جویی شده است.
وی ادامه داد: در این آزمایشگاه که در مرکز انتقال نفت شهید بهشتی واقع شده، توسط همکاران پرتلاش منطقه به صورت شبانه روزی کیفیت مواد نفتی دریافتی و ارسالی از خطوط 16، 18، 20، 24 و 32 اینچ شامل؛ انواع بنزینِ موتور، بنزین سوپر و یورو 4، نفت سفید، نفت گاز، ATK، نفتا و نفت خام را از نظر نقطه اشتعال F.P – تقطیر F.B.P – اکتان RON و وزن مخصوص کنترل و در بخش دیگری از کار بر روی روغن های مورد استفاده در توربین ها، پمپ ها، الکتروموتورها و کلیه تجهیزات دوار مناطق خطوط لوله و مخابرات کشور آزمایش های مختلفی شامل پایداری اکسیداسیون، ویسکوزیته در دو دمای مختلف، مقدار آب، اسیدیته، خاکستر، نقطه اشتعال، کف، نقطه ی ریزش، خوردگی مس، زنگ زدگی روغن، شاخص گرانروی و ... انجام می شود.
مدیر منطقه اصفهان گفت: در سال گذشته بر روی مواد نفتی دریافتی و ارسالی بیش از 9811 مورد آزمایش انجام شد که از این تعداد بیشترین آزمایش مربوط به آزمایش نفت خام از لحاظ وزن مخصوص با 3241 مورد و کمترین آزمایش مربوط به نقطه اشتعال با 1161 مورد و از نظر آمار ماهیانه دی ماه 94 با 1412 مورد بیشترین و خرداد ماه با 646 مورد کمترین آزمایش انجام شد.
بشارتیان در با اشاره به اینکه آزمایشگاه فوق نخستین آزمایشگاه مجهز در سطح شرکت است، بیان کرد: با راه اندازی این آزمایشگاه از سال 89 تاکنون کیفیت مواد نفتی دریافتی و ارسالی، بخصوص در خطوطی که تلاقی مواد داریم، بصورت دقیق و با صرف کمترین هزینه و زمان درحال انجام است.