اقتصادبازار: شهردار اصفهان گفت: آکواریوم ناژوان جاذبه ای مدرن در کنار آثار تاریخی و معنوی شهر اصفهان است و به عنوان یک پروژه مشارکتی با طرف خارجی، می تواند آغازی باشد برای پروژه های مشترک متعدد.
مهدی جمالی نژاد در مراسم افتتاح پروژه آکواریوم ناژوان اظهارکرد: یکی از برنامه های مهم شهرداری افزایش جاذبه های شهر اصفهان است که در این راستا اولین تونل آکواریوم کشور با مشارکت سرمایه گذار خارجی احداث شد.

27


وی افزود: در شهرداری تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا شعارهایی که می دهیم عملیاتی شود و آکواریوم ناژوان یکی از این شعارها بود که امروز محقق شد.
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه پروژه آکواریوم ناژوان در مدت زمان اندک از سوی شرکت خارجی انجام شد، تصریح کرد: این مشارکت باعث می شود همکاری با بخش خصوصی توسعه یابد و راه کارهای آن تبیین شود .
جمالی نژاد اظهارکرد: این مشارکت نشان می دهد که پهن کردن فرش قرمز برای سرمایه گذاران شعار نیست، بلکه یکی از رویکردهای اصلی شهرداری اصفهان است.
وی ادامه داد: در نظر داریم مشارکت با سرمایه گذاران بخش خصوصی را در تمام عرصه های فرهنگی، اجتماعی، و غیره افزایش دهیم.

35


وی بیان کرد: این پروژه مشارکتی به طور حتم آخرین پروژه نخواهد بود و شرکت ترکی برای اجرای پروژه های دیگر شهر نیز اعلام آمادگی کرده است.
شهردار اصفهان با اشاره به شعار جهانگردی کشور مبنی بر اینکه "جهانگردی را از ایران گردی آغاز کنیم"، گفت: امیدواریم بتوانیم ایرانگردی را به سمت اصفهان گردی سوق دهیم.

43


وی با بیان اینکه شهرداری در نظر دارد در کنار برنامه های متنوع، محیطی با نشاط را برای شهروندان و گردشگران مهیا کند، افزود: هدف از ایجاد جاذبه های گردشگری این است که خود شهروندان اصفهانی نیز از این ظرفیت استفاده کنند.
جمالی نژاد با بیان اینکه در تورهای گردشگری نوروز، آکواریوم ناژوان نیز یکی از مقاصد گردشگری است، افزود:برای استفاده دانش آموزان از این جاذبه گردشگری نیز تمهیداتی اندیشیده شده است.
شهردار اصفهان تاکیدکرد: امیدواریم این فعالیت ها بسته ای برای گسیل گردشگران به سوی اصفهان باشد.

63


جمالی نژاد ادامه داد: احداث آکواریوم ناژوان حرکت جدیدی است تا در کنار جاذبه های تاریخی و معنوی، جاذبه های مدرن را نیز داشته باشیم.
وی به کلنگ زنی هتل هما نیز اشاره کرد و گفت: کلنگ هتل هما امروز پس از 20 سال کش و قوس با حضور معاون رئیس جمهور و استاندار اصفهان به زمین زده شد.
شهردار اصفهان با بیان اینکه زیبنده اصفهان نیست که تنها یک هتل 5 ستاره داشته باشد، افزود: اگر می خواهیم گردشگری را در اصفهان توسعه دهیم باید بستر را برای حضور آنها فراهم کنیم.
جمالی نژاد با تاکید بر اینکه یکی از بسترهای مهم برای توسعه گردشگری هتلینگ است، گفت: به تازگی شهرداری در عرصه های مختلفی ورود پیدا کرده است که این مهم می تواند نوید ورود گردشگران را به شهر بدهد.

59