اقتصاد بازار: معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: درحال حاضر سد زاینده رود از لحاظ ذخیره آبی در وضعیت بحرانی قرار دارد و تنها 17 درصد ذخیره آبی دارد.
حمیدرضا تشبعی در بازدید از پروژه تصفیه خانه آب گلپایگان بیان کرد: هم اکنون این پروژه بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته به طوریکه بخش اعظم قسمت مکانیکی و الکترونیکی آن انجام شده است.
وی افزود: از آنجایی که این تصفیه‌خانه یکی از بزرگترین تصفیه خانه های استان اصفهان محسوب می شوداجرای کیفی این پروژه از اهمیت بسزایی برخوردار است این درحالیست که شهرستان گلپایگان از لحاظ کمی با مشکل تأمین آب مواجه نیست.
معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بیان کرد: اجرای تصفیه خانه آب گلپایگان به جهت برخورداری مردم از آب گوارا در دستور کار قرار گرفت هرچند که آب شرب این منطقه تا قبل از به بهره برداری رسیدن فاز یک تصفیه خانه گلپایگان هم از نظر بهداشتی و سلامت هیچ گونه مشکل نداشته فقط به لحاظ گوارایی و پایین تر شدن سختی آب پروژه تصفیه خانه آب گلپایگان اجرایی شد.
وی همچنین در بازدید از پروژه تصفیه خانه آب خوانسار از بهره برداری فاز اول این پروژه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با به بهره برداری فاز اول تصفیه خانه آب خوانسار مردم این شهرستان دیگر با مشکل کم آبی مواجه نیستند و آب شرب این منطقه به صورت پایدار تأمین می شود.
تشیعی افزود: اجرای پروژه های تصفیه خانه آب گلپایگان و خوانسار بدون پیگیری و همکاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان میسر نمی شد.
وی در ادامه وضعیت ذخیره سد زاینده رود را بحرانی خواند و خاطرنشان کرد: درحال حاضر سد زاینده رود از لحاظ ذخیره آبی در وضعیت بحرانی قرار دارد و تنها 17 درصد ذخیره آبی دارد.
معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور توصیه کرد: برای تأمین آب شرب مردم این استان مدیریت فشار شبکه توزیع، استفاده از منابع کیفی تمام بخش ها اعم از خصوصی و دولتی و بهره گیری از تمام ظرفیت های آبی شرکت آبفا استان اصفهان اعمال شود و مهمتر از این موارد همراهی مردم در مصرف بهینه است تا مسئولان امر موفق در تأمین پایدار آب شرب در فصل گرم سال شوند.