اقتصاد بازار: مدیر منطقه 14 شهرداری اصفهان با اشاره به ضرورت استفاده از سرمایه گذاران در اجرای پروژه های عمرانی گفت: درصدد هستیم موانع موجود بر سر راه سرمايه گذاران را هموار کنیم.
حسين كارگر افزود: شهرداری به تنهایی امکان ساخت و ساز را ندارد بنابراین در مسیر توسعه شهر نیاز به مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران دارد. وی به احداث اولین پروژه مسکونی 110 واحدی گلستان که در زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع ساخته شد، اشاره کرد و گفت: پروژه تجاری شمال شهر در میدان زینبیه نیز امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.
مدیر منطقه 14 شهرداری اصفهان در ادامه ساخت مجتمع های مسکونی الهیه 1 و 2 و مجتمع تجاری – اداری برازنده را بخشی از پروژه های مشارکتی در این منطقه برشمرد و اظهارکرد: اين منطقه شامل ۱۲ محله است كه ۱۰ محله آن استعداد احداث مجموعه هاي مشاركتي را دارد.
وی همچنین ساماندهي اطراف حرم زينبيه را يكي از اقدامات منطقه 14 شهرداری اصفهان در راستاي محروميت زدايي دانست و خاطرنشان كرد: ۲۰ هزار هكتار زمين به اطراف حرم زينبيه افزوده شده است تا فضايي پويا براي زائران خارجي كه براي ديدار از اين حرم مي آيند، ايجاد شود. کارگر گفت: تملك طرح ۳۰ هكتاري توسعه حرم زينبيه در حال انجام است كه با توجه به شرايط فيزيكي محل، فرصت مناسبي براي ورود سرمايه گذاران براي سرمايه گذاري در بخش هاي تجاري و مهمانسراها فراهم مي شود. وی با بیان اینکه طرح توسعه حرم زينبيه نيازمند ساخت هتل، زائرسرا و مجتمع هاي تجاري است تاكيد كرد: به طور متوسط روزانه ۴ دستگاه اتوبوس براي جابه جایی زائران حرم زينبيه در نظر گرفته شده اين در حالي است كه محدوده حرم هنوز امكانات مناسب براي پذيرايي از زائران را ندارد.
مدیر منطقه 14 شهرداری اصفهان تصريح كرد: موضوع اساسي در شهرداري ها مشاركت مردم در امر آباداني هر منطقه است و يكي از راهكارهاي اساسي براي توسعه، ورود سرمايه گذاران به مناطق مختلف شهرداري به شمار مي رود. وي به وجود پلاك هاي ريزدانه در منطقه ۱۴ شهرداري اصفهان اشاره كرد و گفت: سرمايه گذاران با تجميع پلاك هاي ريزدانه مي توانند نسبت به ساخت و ساز آپارتمان ها و واحدهاي مسكوني به صورت انبوه در ۴ تا ۵ طبقه اقدام نمايند و البته این اتفاق ارزش افزوده ای برای محله ها به ارمغان می آورد.

مدیر منطقه 14 شهرداری اصفهان: