اقتصاد بازار: استاندار اصفهان گفت: چارچوب مورد نظر استان اصفهان برای تصویب تعطیلی پنج شنبه ها به وزیر كشور ارسال خواهد شد تا تصمیم نهایی در این خصوص اعلام شود.
رسول زرگرپور در جلسه بررسی تعطیلی پنج شنبه های ادارات بر روند كاهش آلودگی هوا، اظهارداشت: موضوع تعطیلی پنج شنبه های ادارات در برنامه كاهش آلودگی هوا پیشنهاد شده بود كه دستگاه های مختلف جمع بندی خود را در خصوص این موضوع اعلام کردند.

وی تصریح داشت: تصمیم گیری در این زمینه در استانها بر عهده استانداران است ولی در عین حال به منظور وحدت رویه و هماهنگی با سایر استان ها تصمیم گیری این جلسه نهایی نخواهد بود و باید صورت جلسه و جمع بندی به وزارت كشور ارسال شود و سپس تصمیم نهایی اخذ شود.

وی با اشاره به برخی موارد مطرح شده در خصوص بحث نهار، ایاب و ذهاب كارمندان و همچنین بررسی تعطیلی پنج شنبه ها در شهرستان ها، اظهارداشت: هم سازمان مدیریت و برنامه ریزی و هم سایر دستگاه ها اعلام کرده اند كه مشكلی در خصوص ایاب و ذهاب كارمندان و تامین غذای آنان چه از لحاظ منابع مالی و چه مسائل اجرایی وجود ندارد.

زرگرپور به ساعات كاری ادارات اشاره كرد و گفت: در صورت تصویب تعطیلی پنج شنبه ها ساعت كاری ادارات از ۷ صبح آغاز خواهد شد و باید در مجموع ۴۴ ساعت كاری در یك هفته به ثبت برسد.

وی با تاكید بر اینكه تعطیلی پنج شنبه ها باید در شهرستان ها نیز همانند مركز استان مدنظر قرار گیرد، یادآور شد: البته دستگاه های خدمات رسان باید به گونه ای فعالیت كنند كه تعطیلی روز پنج شنبه ها اختلالی در روند خدمت رسانی به مردم ایجاد نكند و مردم با مشكلی مواجه نشوند.

استاندار اصفهان ادامه داد: به منظور جلوگیری از بروز مشكل جهت خانواده های كاركنان، ساعات كاری مهدكودك ها و واحدهای آموزشی نیز باید متناسب با ساعات كار اداری تنظیم شود تا مشكلی برای آنها ایجاد نشود.

وی گفت: چارچوب مورد نظر استان برای تصویب تعطیلی پنج شنبه ها به وزیر كشور ارسال خواهد شد تا تصمیم نهایی در این خصوص اتخاذ شود.