اقتصاد بازار: شهردار اصفهان با اشاره به اینکه سبد سرمایه‌گذاری در شهر اصفهان بسیار متنوع است، گفت: از این رو همه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی که قصد سرمایه‌گذاری در کشور را دارند باید ظرفیت‌های شهر را مطالعه کنند و بعد نسبت به سرمایه‌گذاری اقدام کنند.
مهدی جمالی‌نژاد در دیدار با هیات سرمایه‌گذار از کشور کره‌ جنوبی که برای بازدید از پروژه‌های شهرداری به اصفهان سفر کرده‌اند با اشاره به اینکه در حال حاضر فضای موجود در شهر اصفهان آماده پذیرش سرمایه‌گذاران است، اظهار کرد: کارکردی که در حال حاضر برای اصفهان تعریف شده نیازمند حضور و مشارکت بخش خصوصی برای سازندگی است.
شهردار اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه سبد سرمایه‌گذاری در شهر اصفهان بسیار متنوع است، ابراز کرد: همه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی که قصد سرمایه‌گذاری در کشور را دارند باید ظرفیت‌های شهر را مطالعه کنند و بعد نسبت به سرمایه‌گذاری اقدام نمایند.
وی همچنین با اشاره به اینکه اصفهان و شهرهای کشور کره جنوبی در گذشته مراودات فرهنگی زیادی داشته‌اند، افزود: این در حالی است که ارتباطات تجاری شهری بین اصفهان و کشور کره جنوبی وجود نداشته و قصد داریم این ارتباط را توسعه دهیم.

گردشگری و حمل و نقل شاخص‌های سرمایه‌گذاری اصفهان
قائم مقام شهردار اصفهان در امور سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی نیز در ادامه این نشست با تاکید بر اینکه شرایط اقتصادی و همدلی فعلی موجود در اصفهان در همه تاریخ این شهر بی‌نظیر است، اظهار کرد: باید توجه داشت که در حال حاضر مهم‌ترین شاخصه حرکت و توسعه مد نظر شهرداری اصفهان توسعه زیرساخت‌های گردشگری و حمل و نقل عمومی است.
سید مرتضی حسام‌نژاد با اشاره به اینکه در شهر اصفهان پروژه‌های زیادی در این زمینه تعریف شده است، گفت: گروه‌های سرمایه‌گذاری مختلف می‌توانند پروژه‌هایی که با اهداف و ظرفیت‌های آنها تطابق بیشتری دارد را انتخاب و اجرایی کنند. در این نشست در حوزه مشارکت در بهره‌برداری از مترو و سالن‌های مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان مذاکراتی با هیات کره‌ای صورت گرفت.
كره جنوبی منابع مالی مترو اصفهان را تامین می كنند
سرپرست هیات تجاری كره جنوبی نیز در این دیدار گفت: منابع مالی طرح مترو و سالن‌های اجلاس همایش‌های بین‌المللی اصفهان با استفاده از ظرفیت بانك‌های كره‌ای تامین خواهد شد. حنین حداد كه به سرپرستی هیات تجاری كره‌ جنوبی به اصفهان سفر كرده است، اعلام كرد: هیات كره‌ای آمادگی بهره‌برداری از دو تا سه پروژه كلان اصفهان را در دستور كار خود دارد.وی افزود: این هیات می‌تواند در همه بخش‌های زیرساختی، سخت‌افزاری و نرم‌افزاری با شهرداری اصفهان همكاری كند.
حداد با اشاره به بازدیدش از پروژه سالن‌های اجلاس همایش‌های بین‌المللی اصفهان گفت: این پروژه طراحی بی‌نظیری دارد و از آنجا كه تاكنون 60 درصد پیشرفت فیزیكی داشته است، می‌توان در تكمیل این پروژه سرمایه‌گذاری كرد. وی ادامه داد: طرح سالن‌های اجلاس اصفهان نیازمند اعتبار است كه با استفاده از ظرفیت‌ بانك‌های كره‌ای، این مشكل را مرتفع خواهیم كرد.
سرپرست هیات تجاری كره‌ای خاطرنشان كرد:این هیات، طرح‌ مترو اصفهان را نیز بعنوان پروژه بلندمدت در دستور كار قرار می‌دهد و منابع مالی موردنیاز آن را نیز تامین خواهد كرد. وی با ابراز خرسندی از پیروزی تیم مذاكره كننده هسته‌ای ایران اظهار كرد: از این پس می توان ایجاد هماهنگی بیشتر در روابط ایران و كره جنوبی را شاهد بود. وی اضافه كرد: رئیس جمهوری كره اول ماه می به تهران سفر و با رئیس جمهوری ایران دیدار می كند و در باره موارد مختلف از جمله توسعه روابط سرمایه‌گذاری در شهرهایی مانند اصفهان مراوداتی خواهد داشت.
سرپرست هیات تجاری كره‌ای با تاكید براینكه كره جنوبی آمادگی برای حمایت چندین میلیون دلاری از ایران را در دستور كار خود قرار داده است، بیان كرد: از این رو تعاملات ایران و كره جنوبی در چارچوب حمایت‌های مالی خواهد بود و طبق توافق صورت گرفته تا 10 سال آینده این روند ادامه خواهد یافت.
در حاشیه این نشست، مدیر سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اصفهان در گفت و گو با خبرنگاران گفت: چشم بادامی ها برای 300 میلیون دلار سرمایه گذاری در طرح های شهر اصفهان اعلام آمادگی کرده اند. حسام‌نژاد با اشاره به دیدار هیاتی 11 نفره از مدیران سه شرکت بزرگ کره جنوبی از شهر اصفهان افزود: کره جنوبی برای بررسی فرصت های سرمایه گذاری در زمینه های ساخت و ساز واحدهای مسکونی، تجاری و فرودگاهی، حمل و نقل ریلی و ارتباطات بانکی و تامین مالی طرح ها به اصفهان سفر کرده است. وی ادامه داد: کره ای ها قرار است در زمینه تکمیل سالن اجلاس سران و ساخت هتل 5 ستاره در شرق اصفهان با 60 هزار متر زیربنا با شهرداری اصفهان همکاری کنند.