اقتصاد بازار: رئیس کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری، تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان از فراهم شدن مقدمات سرمایه گذاری شرکت الدرادو اسپانیا تولید روغن زیتون در استان اصفهان خبر داد.
قاسم علی جباری در دیدار با مدیران ارشد شرکت سرمایه گذاری الدرادو اسپانیا در اتاق اصفهان، تصریح کرد:استان اصفهان با دارا بودن زمین های کشاورزی و واحدهای صنعتی می تواند به عنوان مرکز تولید زیتون منطقه مرکزی ایران با مشارکت شرکت اسپانیایی شناخته شود.
وی از آمادگی اتاق بازرگانی اصفهان در ارایه خدمات مشاوره ای و تسهیل کننده جهت سرمایه گذاری این شرکت اسپانیایی در استان اصفهان خبر داد و گفت: امور حقوقی و سایر بخش های اتاق بازرگانی اصفهان در تلاش اند با همکاری سازمان های دولتی روند تشکیل شرکت در استان از سوی این سرمایه گذاران اسپانیایی تسریع پیدا کند.
وی خاطر نشان کرد: کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری و تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق اصفهان تلاش می کند تا موانع پیش روی سرمایه گذاری خارجی را شناسایی و با همکاری سازمان های دولتی برطرف سازد.
مدیر فروش و بازاریابی شرکت بین المللی الدرادو در این جلسه، گفت: تیم کارشناسی شرکت پس از دو سفر تحقیقاتی به اصفهان و بررسی شرایط کشت زیتون و تولید روغن زیتون خواستار تاسیس شرکت در اصفهان و آغاز فرایند سرمایه گذاری است.وی از تولید سالانه 16 میلیون کیلو زیتون و تولید هشت میلیون لیتر روغن زیتون در این شرکت خبر داد و گفت: تولید زیتون در چند کشور اروپایی انجام می شود و مطالعات این شرکت نشان می دهد که اصفهان می تواند یکی از مراکز مهم کشت زیتون و تولید روغن در منطقه خاورمیانه باشد.
مارکو آنتونیو کابالروپردا تاکید کرد: شرکت الدرادو به ایران به عنوان یک بازار استراتژیک نگاه می کند تا بتواند از طریق آن به کشورهای همسایه تولیدات را صادر کند.
وی خاطرنشان کرد:این شرکت از مرحله کشت تا تولید، روغن را زیر نظر دارد و صادرات گسترده ای به قاره آمریکا و آسیا دارد و دفاتری در چین و هنگ کنگ در آسیای جنوب شرقی فعال است.
مارکو افزود: شرکت الدرادو در شهر کوردوبا اسپانیا دارای 11 شرکت زیرمجموعه در حوزه تولید روغن زیتون است که از مرحله تحقیق و توسعه تا کشت و برداشت و روغن گیری و حتی حمل و نقل و بازاریابی را سازمان دهی کرده است.
وی با اشاره به ارگانیک بودن محصولات این شرکت، گفت: تمام محصولات این شرکت دارای استاندارد اتحادیه اروپاست و به اغلب بازارهای جهانی راه یافته است.
وی اضافه کرد:این شرکت همچنین در تولید روغن آفتابگردان می تواند سرمایه گذاری کند و امیدواریم پروژه تولید روغن زیتون آغاز همکاری مثبت و ادامه دار با ایران باشد.