اقتصاد بازار: رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: استان اصفهان با دارا بودن واحدهای نساجی متعدد رتبه نخست تولید پوشاک را به خود اختصاص داده و می تواند با شرکت های پوشاک ایتالیایی همکاری مشترک داشته باشند.
سید عبدالوهاب سهل آبادی در دیدار با جمعی از فعالان صنعت پوشاک ایتالیا، تصریح کرد: اصفهان به عنوان قطب صنعت نساجی و همچنین دارا بودن 100 هزار واحد صنفی و فروشگاهی می تواند زمینه مناسبی برای همکاری مشترکی استان اصفهان با برندهای معتبر پوشاک جهان را فراهم کند.
وی با اشاره به اینکه استان اصفهان در مرکزیت کشور جایگاه مهمی در توزیع مناسب تولیدات پوشاکی دارد، افزود: همکاری برندهای معتبر اروپایی با صنعت پوشاک اصفهان می تواند زمینه حضور صادرات به سایر کشورهای خاورمیانه را تسهیل کند.
سهل آبادی از آمادگی اتاق بازرگانی اصفهان برای تسهیل سرمایه گذاری شرکت ایتالیایی در اصفهان خبر داد و گفت: اتاق از تمام ظرفیت برای حضور و سرمایه گذاری سرمایه گذاران در استان اصفهان حمایت می کند.
مدیر اجرایی شرکت می سو نی ایتالیایی در این دیدار با اشاره به تشکیل مراکز بزرگ خرید مانند اصفهان سیتی سنتر، گفت: فضای اجتماعی و اقتصادی این مرکز هیات ما را تحت تاثیر قرار داد و امیدواری به فعالیت مشترک در این شهر افزایش داد.
امیلیو کاربونرا گیانی تاکید کرد: هدف این شرکت سرمایه گذار بلندمدت و نه کوتاه مدت در اصفهان است و به این خاطر زمینه های سرمایه گذاری و همکاری متقابل مورد بررسی قرار می گیرد.
عضو هیات رئیسه اتاق اصفهان در این دیدار با اشاره به اینکه ایتالیا به عنوان بهترین طراحان لباس و هتل سازان شناخته می شوند، تصریح کرد: سبد خرید پوشاک ایرانیان نسبت به اروپاییان بزرگتر است و این پتانسیل مناسبی برای فعالیت شرکت ایتالیایی در ایران است.
محسن پورسینا با اشاره به تجربه اصفهان سیتی سنتر، گفت: تجربه فروشگاه های بزرگ در ایران به ویژه اصفهان نشان از ظرفیت بالای اقتصادی این استان در عرصه های مختلف را دارد و در حال حاضر رتبه سوم خاورمیانه در حوزه فروش شامپینگ سنتر در اختیار ایران است.
وی بزرگترین چالش اقتصادی ایران را اشتغال دانست و افزود: اگر برندهای ایتالیایی خواستار سرمایه گذار در ایران هستند می توانند همکاری نزدیک با واحدهای تولیدی استان اصفهان در صنعت پوشاک و صنایع وابسته داشته باشند.