اقتصاد بازار: معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: معماران بايد در مسائل طراحی و معماری کلانشهر اصفهان دقت کافی را داشته و از طرح‌هایی که فاقد هويت و سنخيت با مسائل اقليمي و فرهنگی اصفهان است، استفاده نكنند.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌اي شهرداري اصفهان، سيد جمال‌الدين صمصام‌شریعت در همایش بزرگداشت شیخ‌بهایی و روز معمار اظهار كرد: معماری پیش از اینکه تکنیک باشد یک هنر است اما حق‌‌الزحمه آن نزدیک به نقشه سیم‌‌کشی ساختمان است.
وی بیان کرد: در سال گذشته، 6 میلیون مترمربع صدور پروانه داشته‌‌ایم که به نسبت سال 93، 15.2 درصد رشد داشته در حالي كه با ركود حاكم بر مسكن و ساخت و ساز بسياري از كلانشهرها نسبت به سال قبل با صدور پروانه كمتري مواجه بوده‌اند.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان ادامه داد: معماران بايد در مسائل طراحی و معماری کلانشهر اصفهان دقت کافی را داشته و از طرح‌هایی که فاقد هويت و سنخيت با مسائل اقليمي و فرهنگی اصفهان است جلوگیری كنند تا شاهد ساخت و سازهایی با طرح‌های معماری به سبک اصفهان باشیم.
وی با بیان اینکه شاهد بهبود نسبی در معماری بناهای شهر بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: زمین و مسکن به عنوان یک کالای سرمايه‌اي در ایران دیده می‌شود و بين سال‌هاي 80 تا 90 ارزش ملک حدود 15 برابر شده است.
صمصام‌شریعت با بيان اينكه آپارتمان‌هاي خالي بسياري در کلانشهرها وجود دارد، تصریح کرد: دلیل خالی بودن آپارتمان‌ها گرانی آن است و خوشبختانه رویکرد شهرسازی به سمت مسکن اجتماعی رفته كه تفاوتش با مسكن مهر گرايشش به سمت احداث در بافت فرسوده شهر است تا از توسعه بی‌رویه شهرها جلوگیری کند.
وی اضافه کرد: الگوی موفقی نیز با اداره‌کل راه و شهرسازی استان در همت‌آباد به مساحت 2 هكتار عملياتي مي‌كنيم كه می‌تواند در سطح کشور الگوی مناسبي براي مسکن اجتماعی باشد.