اقتصاد بازار: استاندار اصفهان گفت: تعداد نقاط کور تلفن همراه در استان زیاد است و در مدت اخیر نیز افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، رسول زرگرپور با اعلام این خبر، بیان داشت: با وجود تلاش صورت گرفته هنوز وضعیت نقاط کور تلفن همراه در اصفهان اصلاح نشده است.
وی در دیدار با مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تاکید بر اینکه رفع این نقاط باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: وجود نقاط کور تلفن همراه زیاد در شان اصفهان نیست و باید با توجه به دانش روز دنیا، این موضوع مورد توجه قرار گیرد و رفع شود.
زرگرپور با اشاره به اینکه مردم نسبت به ارتعاش های دکل های مخابراتی دغدغه دارند، افزود: با این وجود بر اساس گزارش های ماهانه، میزان استاندارد ارتعاش ها رعایت شده است و در این زمینه باید به مردم اطلاع رسانی شود.
وی با بیان اینکه، اصفهان نخستین استانی بود که مسائل مربوط به دولت الکترونیک را دنبال کرد ولی هنوز این طرح بطور کامل اجرا نشده است، تاکید کرد: یکی از بسترهای اصلی اجرای دولت الکترونیک، اجرای فیبر نوری است.
به گفته وی، برای اجرای این طرح در سطح شهر ابتدا باید چالش های مخابراتی از قبیل نقاط کور و دغدغه های مردم در باره ارتعاش ها برطرف شود.
زرگرپور با اشاره به محورهای توسعه استان و ایجاد کُریدور (دالان) منطقه ویژه علم و فناوری گفت: بدون وجود زیرساخت مخابراتی این امر ممکن نیست و مدیریت استان آمادگی دارد که اگر در شرایط فعلی 50 درصد امکانات برای ایجاد زیرساخت فیبر نوری فراهم شود، این طرح را اجرا کند.
مدیرعامل مخابرات ایران نیز در این دیدار یکی از شاخص های اصلی توسعه یافتگی را گسترش فیبر نوری ذکر و اظهار کرد: شرکت مخابرات آمادگی دارد که در یک برنامه سه تا پنج ساله و بر اساس اولویت بندی، طرح اتصال به فیبر نوری را در سطح اصفهان گسترش دهد.
رسول سرائیان با اشاره به آمادگی کامل شرکت مخابرات برای اجرای این طرح افزود: از نظر زیرساختی بیش از 40 درصد سطح اصفهان به فیبر نوری مجهز شده است که اگر عملیاتی شود می تواند در توسعه استان نیز بسیار تاثیرگذار باشد.
وی با بیان اینکه رفع نقاط کور تلفن همراه مورد بررسی قرار خواهد گرفت، گفت: تلاش خواهیم کرد که با اطلاع رسانی در باره ارتعاش دکل های مخابراتی و تجهیز امکانات و رفع نقاط کور، مردم را از عملکرد شرکت مخابرات راضی نگه داریم.
استان اصفهان دارای 2 میلیون و 300 هزار تلفن ثابت، چهار میلیون و 300 هزار مشترک تلفن همراه و 550 هزار مشترک اینترنت پرسرعت است.