اقتصاد بازار: رئيس کمیته‌های المپيك آلمان گفت: تصوير كلي من از ايران و مردمانش با اين سفر به طور كلي و بسيار محكم تغيير كرد به نحوي كه من هيچ‌گاه در زندگي‌ام تا اين اندازه تغيير را طي اين مدت كوتاه تجربه نكرده بودم.
آلفونس هورمان در ديدار با شهردار اصفهان اظهار كرد: در كشور آلمان تصميم گرفته شد گفت‌وگوهايي در زمينه‌هاي ورزشي با كشور ايران داشته باشيم به همين جهت به ايران سفر كردم.
رئيس كميته‌هاي المپيك آلمان ادامه داد: تصوير كلي من از ايران و مردمانش با اين سفر به طور كلي و بسيار محكم تغيير كرد به نحوي كه من هيچ‌گاه در زندگي‌ام تا اين اندازه تغيير را طي اين مدت كوتاه تجربه نكرده بودم.
وي با بيان اينكه من چشم‌انتظار ديدن اصفهان بودم، اضافه كرد: زماني كه از آلمان به ايران فكر و نگاه مي‌كني كشوري با آفتاب و صحراهاي خشك در ذهن شما متبلور مي‌شود اما زماني كه به اين كشور سفر مي‌كني، سبزي و خرمي چيزي است كه در جلوي ديدگان شما قرار مي‌گيرد و حتي اين شانس را داري كه در ارتفاعات ايران به ورزش اسكي بپردازي.
هورمان در ادامه با تأکید بر اينكه آلمان نيز مانند ايران، شهرها و شهروندان بسيار زيادي دارد، گفت: اين ارتباطات بين دو كشور بايد بيشتر شده و از آن در مسير توسعه استفاده كنيم، خواهرخواندگي با شهر فرايبورگ نشان‌دهنده ارتباط تنگاتنگ ميان دو شهر است كه بايد اين ارتباط بيشتر شود.
وي با بيان اينكه در آلمان حدود 90 هزار هيأت يا فدراسيون ورزشي وجود دارد، اضافه كرد: 27 ميليون عضو تحت نظر كميته‌هاي المپيك آلمان فعاليت دارند كه بزرگ‌ترين جامعه در آلمان و حتي بزرگ‌تر از كليساها هستيم و هيچ جاي دنيا ديگر چنين جمعيتي در يك زيرمجموعه به عنوان عضو وجود ندارد.
عضو هيأت رئيسه فدراسیون جهاني اسكي افزود: نه تنها بايد از نظر روابط سنتي و فرهنگي به اين شهرها توجه كرد، بلكه بايد در زمينه ورزشي نيز روابط ميان دو كشور گسترش يابد، من اين موضوع را يك سياست شهري بسيار خوب مي‌دانم.
وي تصريح كرد: زماني كه در يك جامعه‌اي مردم فعاليت دارند و اين موضوع از سوي مسئولان نيز حمايت شود آن جامعه از نظر روحي و رواني پيشرفت كرده و حركت رو به جلو را شاهد خواهيم بود.
هورمان با بيان اينكه ما بايد اين ارتباط در زمينه‌هاي ورزشي را ميان دو كشور و اصفهان افزايش دهيم، اضافه کرد: در مورد بازي دوستانه با يكي از تيم‌هاي مطرح آلمان نيز بايد بگويم كه من اين موضوع را به مسئولان ورزش كشورم انتقال مي‌دهم تا در صورت موافقت اين بازي دوستانه برگزار شود و فكر نمي‌كنم مشكل خاصي وجود داشته باشد.