اقتصاد بازار: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از بهبود فرایند تصفیه در تصفیه خانه فاضلاب شمال شهر اصفهان با مشارکت و همکاری یک شرکت آلمانی خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، هاشم امینی در بازدید معاون وزیر عمران و محیط زیست آلمان از تجهیزات آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: طی قراردادی که آبفا اصفهان با شرکت Bitfingle آلمان منعقد کرده مقرر شد با همکاری این شرکت فرایند تصفیه در تصفیه خانه فاضلاب شمال بهتر از پیش صورت گیرد هرچند که ساختار آب و فاضلاب در ایران در گذشته تاکنون از صنعت آب و فاضلاب آلمان اقتباس گرفته است.
امینی درباره تعرفه های آب بها نیز گفت: قیمت خدمات آب و فاضلاب از سوی دولت مصوب و مطابق با قیمت مصوبه هزینه آب بها از سوی مردم پرداخت می شود.
وی اضافه کرد: بعنوان مثال امسال بابت مصرف هرمترمکعب آب از مشترکین 380 تومان دریافت می شود در حالیکه قیمت تمام شده هر مترمکعب آب حدود 700 تومان است.
معاون وزیر عمران و محیط زیست آلمان نیز گفت: برای ما که در حوزه سیاست فعالیت می کنیم تصورمان این است که روابط تنها از طریق سیاسی شکل می گیرد در حالیکه به غیر از زمینه های سیاسی هم می توان به برقراری ارتباط فکر کرد که نمونه بارز آن ارتباط بین وزارت علوم آلمان و صنعت آب و فاضلاب ایران و اصفهان است .
"کونتر ادل" افزود: طی بازدیدی که از تصفیه خانه فاضلاب شمال اصفهان صورت گرفت آنچه حائز اهمیت بوده خلاقیت و ابتکاری است که در روش تصفیه به کار برده شده است زیرا به نظر می رسد با استفاده از راه حل های خلاقانه و ساده فرایند تصفیه مطلوب انجام می گیرد.
معاون وزیر عمران و محیط زیست آلمان گفت : هم اکنون در آلمان کمیسیون های عمران، شهرسازی و محیط زیست مجلس تحت عنوان مجموعه ای بنام شهر فردا فعالیت می کنند در این شهر که مربوط به آینده است نیاز به خانه های مدرن نداریم بلکه بهینه سازی مصرف انرژی و دستیابی پایدار به آب سالم و بهداشتی بسیار مهم است.
در این سفر از طرح بهینه سازی مصرف انرژی و پایلوت تکمیلی برای بهبود فرایند پساب نیز بازدید شد.