اقتصاد بازار: رئیس هیات شمشیربازی استان اصفهان با اشاره به مشکلات هیات، گفت: اگر مشکل کمبود بودجه حل شود مشکلی برای تأمین تجهیزات این رشته نداریم، ولی در حال حاضر مشکل اصلی کمبود سالن است.
فرهاد رضایی با اشاره به این که هیات برای تأمین تجهیزات شمشیربازی مشکل مالی دارد، اظهار کرد: در زمان تحریم‌ها برای وارد کردن تجهیزات شمشیربازی مشکلاتی برای هیات ایجاد شد، ولی طی این چند سال وضعیت واردات این تجهیزات بهتر شده است، در واقع مشکل ما برای تأمین این تجهیزات کمبود بودجه است.
وی بابیان این‌که وضعیت تأمین تجهیزات نسبت به چند سال گذشته بهتر شده است، ادامه داد: در حال حاضر به دلیل بالا رفتن قیمت دلار و پایین آمدن ارزش ریال قیمت این تجهیزات بالا رفته است، ولی اگر از نظر بودجه تأمین شویم مشکلی برای وارد کردن این وسایل نداریم.
رئیس هیات شمشیربازی اصفهان در پاسخ به این سؤال که در زمان تحریم چگونه وسایل مورد نیازشان تأمین می‌شد، پاسخ داد: در زمان تحریم‌ها بازیکنان هیات که به اردوها و سفرهای خارج از کشور می‌رفتند، می‌توانستند مقداری تجهیزات تهیه کنند و از این نظر هیات کمی تأمین می‌شد.
رضایی در پاسخ به این سؤال که آیا نمی‌توان این تجهیزات را داخل ایران تولید کرد، گفت: مقداری از وسایل را مثل دستکش، لباس پارچه‌ای معمولی،گارد و دسته شمشیر را خودمان تولید می‌کنیم، ولی ماسک و تیغه و لباس الکتریکی را به خاطر این‌که مستلزم سرمایه زیادی است، در داخل تولید نمی‌کنیم.
وی بابیان این‌که مشکل اصلی هیات در حال حاضر کمبود سالن است، گفت: با توجه به این‌که سالن فعلی استاندارد نیست فعلاً مشکل اصلی هیات کمبود اعتبار برای ساخت سالن شمشیربازی در ورزشگاه شهید نصر است که متوقف شده است. در حالت استاندارد باید پیست‌های شمشیربازی حداقل 3 متر با هم فاصله داشته باشند، در حالی که پیست‌های ورزشگاه تختی فقط یک متر فاصله دارند و این می‌تواند منجر به حادثه و آسیب دیدگی شود.