به گزارش اقتصاد بازار، مهدی رقایی امروز (12 دی ماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه چهلمین سالگرد تاسیس خیریه تخصصی امام حسین (ع) در حوزه مسکن، اظهار کرد: چهل سال پیش این خیریه در محل بازار و مسجد کرمانی راه اندازی شد و در این سال ها اعتماد و اعتبار افرادی که به این مجموعه مراجعه کرده را حفظ کرده و در تلاش است تا محلی برای کمک افراد به همنوعان باشد.

وی با تاکید بر اینکه این خیریه ساختار و سازمان منظمی دارد، توضیح داد: اگرچه این خیریه پیشتر به صورت سنتی اداره می شود، اما اکنون به صورت ساختار و نوین اداره می شود و هر پولی در بخش درآمد وارد می‌شود و سالانه حسابرسی مالی می‌شود.

قائم مقام موسسه خیریه امام حسین(ع) با اشاره به اینکه خیریه امام حسین (ع) در حوزه ساختمان فعال است، گفت: این خیریه امسال ۳۰ واحد مسکونی را به قیمت مناسب به افراد نیازمند مسکن واگذارکرده است، همچنین از ابتدای فعالیت این خیریه تاکنون، ۳۰۰ مسکن به افراد واگذار شده است.

وی افزود: در جلسات روزهای چهارشنبه، این خیریه با کمک های مردمی ۱۱ خانه را برای نیازمندان خریداری کرده، همچنین طی ۹ ماهه امسال به۲۴۲ پرونده و درخواست اعم از رهن منزل، خرید منزل و تعمیر و بازسازی منزل رسیدگی کرده است، البته مراجعان این خیریه زیاد است، اما سعی در توسعه بخش مساعدت های اجتماعی دارد.

رقایی اضافه کرد: ارزش ریالی این پرونده ها ۵،۵ میلیارد تومان بود و همچنین با دریافت بیش از ۲ میلیارد تومان تسهیلات از بانک رسالت، در مجموع ۸ میلیارد تومان برای این پرونده ها هزینه شده است.

وی با بیان اینکه خیریه امام حسین (ع) با هیچ نهاد و ارگان دولتی همکاری ندارد، یادآور شد: گردش مالی سالانه این خیریه ۲۰ میلیارد تومان است.

قائم مقام موسسه خیریه امام حسین(ع) با تاکید بر اینکه این خیریه به دلیل فعالیت تخصصی در حوزه مسکن گران و حتی امروز تامین هزینه رهن مسکن کار سختی شده است، اظهار کرد: گرانی زمین موجب شده تا این خیریه نسبت به خرید زمین برای ساخت مسکن به حاشیه شهر در مناطق زینبیه، قهجاورستان و بهارستان کشانده است، بنابراین ما به دنبال ایجاد درآمد پایدار در این خیریه از طریق تاسیس شرکتی فعال در حوزه تجاری، ساختمانی و اقتصادی هستیم و از مسیر قانونی به دنبال این برنامه هستیم.

وی در ادامه از برگزاری همایش «مهربانی تو می سازد» طی سوم اسفند امسال در محل سیتی سنتر اصفهان خبر داد و گفت: این همایش اولین گردهمایی فعالان حوزه ساختمان در بخش های مختلف است.

رییس هیات مدیره خیریه امام حسین (ع) نیز در این نشست، تاکید کرد: فلسفه وجودی خیریه امام حسین (ع) تنها کمک به نیازمندان نیست بلکه محل و بستری برای افرادی است که قصد کمک به دیگران را دارند و و به دنبال ارضا نیاز درونی این افراد هستیم.

حسینعلی صرافان تاکید کرد: تنها ما مسئولان خیریه دغدغه کمک ندارند، بلکه بیشتر افراد جامعه دغدغه خیریه و کمک به دیگران را دارند.