اقتصاد بازار: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: با افتتاح ایستگاه تختی قطار شهری و حرکت به سمت مرکز شهر، ساعات کار مترو اصفهان تا 10 شب افزایش می یابد.
علیرضا صلواتی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد بازار، در خصوص آخرین وضعیت ایستگاه مترو تختی اصفهان که پیش از این وعده افتتاح آن در تاریخ 25 مرداد ماه داده شده بود، اظهار داشت: این ایستگاه اکنون آماده بهره برداری بوده و قرار است در سفر معاون اول رئیس جمهوری در اواسط شهریور ماه همزمان چهار ایستگاه شامل ایستگاه تختی و سه ایستگاه میانه مسیر افتتاح شود.
وی تاکید کرد: در این راستا قرار است زمان کار مترو اصفهان به ساعت 22 شب افزایش یابد.
به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان، هر چه به مرکز شهر نزدیکتر می شویم جذابیت استفاده از مترو برای شهروندان بیشتر خواهد شد.
وی در خصوص وضعیت پیشرفت پروژه خط یک مترو اصفهان، گفت: طبق وعده سازمان قطار شهری اصفهان قرار است تا قبل از پایان تابستان سال 96 مترو اصفهان از شهرک قدس تا پایانه صفه به طور کامل به بهره برداری برسد و سفره مترو در مرکز شهر اصفهان جمع شود.
صلواتی درباره اتصال مترو اصفهان به شاهین شهر نیز، بیان داشت: قرار بود مترو اصفهان از شهرک قدس به شاهین شهر امتداد یابد که مسافت آن حدود 4.4 کیلومتر تا میدان استقلال است که بعد از آن تا شاهین شهر پیش بینی شده است.
وی تاکید کرد: با توجه به کمبود اعتبارات و رکود حاکم بر کشور، اولویت اصلی تکمیل خط یک مترو است و با بهبود اوضاع اقتصادی در سال های آینده امیدواریم با مشارکت دیگر بخش ها اتصال مترو اصفهان به شاهین شهر نیز عملیاتی شود.