«ملکر» تاجر، سرمایه‌گذار، نویسنده و میزبان پادکست گرگ همه خیابان‌هاست و در سال ۲۰۲۰، برنده جایزه سال اینفلوئنسر بایننس برای آمریکای شمالی شد.
«ملکر» بیان کرد: ‌هاوینگ بیت‌کوین زمانی رخ خواهد داد که تعداد بلاک‌های استخراج‌شده در آوریل ۲۰۲۴ به ۸۴۰ هزار برسد، سپس پاداش هر بلاک از ۲۵/۶ به ۱۲۵/۳ بیت‌کوین کاهش می‌یابد.
این مورد اساسا به این معنی است که عرضه جدید صادر‌شده به نصف کاهش می‌یابد و کسب درآمد از طریق استخراج بیت‌کوین برای ماینرها به میزان دو برابر دشوارتر خواهد شد. او خاطرنشان کرد که در آخرین چرخه ‌هاوینگ، شما از بالاترین سطح ۲۰ هزار دلار تا سقف ۶۹ هزار دلار می‌روید، یعنی به میزان ۸۶/۲۵۰ درصد صعود می‌کنید. اگر حتی آن را ۲۵۰ درصد در نظر بگیریم، از ۶۹ هزار دلار به چرخه بعدی می‌رویم و بیت‌کوین را حدود ۲۴۰ هزار دلار مشاهده خواهیم کرد. می‌دانم که ممکن است صحبت در مورد ۱۷۰ هزار دلار یا ۲۲۰ هزار دلار یا حتی یک روز یک میلیون دلاری برای بیت‌کوین اغراق‌آمیز خواهد بود، اما این چرخه در گذشته عملکرد خود را نشان داده است. بسیاری از سرمایه‌گذاران خوش‌بین هستند که ‌هاوینگ، بیت‌کوین را افزایش می‌دهد. بنیانگذار شرکت اسکای بریج کپیتال، آنتونی اسکاراموچی انتظار دارد که ‌هاوینگ قیمت بیت‌کوین را به ۱۷۰ هزار دلار برساند. وی گفت: «اگر بیت‌کوین در ‌هاوینگ ۴۵ هزار دلار باشد، همان جایی که تقریبا در حال حاضر قرار دارد، در اواسط تا اواخر سال ۲۰۲۵ به ۱۷۰ هزار دلار خواهد رسید.» بانک استاندارد چارتر در اوایل این ماه پیش‌بینی کرد که بیت‌کوین ممکن است در سال آینده به ۲۰۰ هزار دلار برسد. در همین حال، «تیم دریپر»، سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر، به تازگی پیش‌بینی بیت‌کوین خود را دو برابر کرد و انتظار دارد قیمت بیت‌کوین در سال جاری به ۲۵۰ هزار دلار برسد. این میلیاردر لحظه‌ای را تصور کرد که مردم دیگر دلار آمریکا را نمی‌خواهند.


شروع رالی بهبود قیمت «ریپل»
به نظر می‌رسد قیمت ریپل، توکن بومی شبکه ریپل که اخیرا شاهد نوسانات زیادی بوده، در حال بهبود مجدد است. در همین راستا، پیش‌بینی خوش‌بینانه «دارک‌دیفندر» تحلیلگر مشهور ارزهای دیجیتال، از شکست احتمالی سطح مقاومت کلیدی و رسیدن قیمت به ۶۰/۰ دلار حکایت دارد. دارک‌دیفندر با استفاده از شاخص قدرت نسبی (RSI) پیش‌بینی خود را ارائه داده است. با وجود پایین بودن قیمت، یک واگرایی صعودی بین قیمت و این اندیکاتور دیده می‌شود که به معنی افزایش احتمال صعود قیمت است. وی همچنین به شکسته شدن خط روند اندیکاتور RSI اشاره کرده که نشان‌دهنده افزایش قریب‌الوقوع قیمت تا ۵۲۸۶/۰ دلار است. او پیش‌بینی می‌کند که هدف بعدی، مقاومت جزئی در سطح ۶۰/۰ دلار خواهد بود. فعالیت جامعه ریپل هم احساسات صعودی را تقویت می‌کند. علاقه‌مندان این ارز دیجیتال، چارت قیمت را به اشتراک می‌گذارند و به آینده صعودی قیمت اطمینان دارند.
از آنجایی که ریپل با تغییرات قیمت و بحث‌های اجتماعی همچنان توجهات را به خود جلب می‌کند، فعالان بازار مشتاقانه منتظر پیشرفت‌های بیشتر و تغییرات مثبت در روزهای آینده هستند. روز شنبه، قیمت ریپل حدود ۴ درصد افزایش یافت و در محدوده ۵۲/۰ دلار معامله شد. حجم معاملات این ارز دیجیتال گذشته افزایش یافته است.


تعداد تراکنش‌های «دوج‌کوین» رکورد شکست
یکی از اعضای جامعه دوج‌کوین، در توئیتی از رسیدن تعداد معاملات این ارز دیجیتال به یک سقف جدید خبر داد. به گفته وی ۹/۱ میلیون تراکنش دوج‌کوین انجام شده است. وی عنوان کرد که ثبت این رکورد جدید، بیشتر به دلیل تراکنش‌های مربوط به کتیبه‌های بلاکچینی که مشابه ان‌اف‌تی‌ها هستند، بوده است. لازم به ذکر است این کتیبه‌ها اغلب موجب ازدحام در شبکه می‌شوندف به همین دلیل بسیاری از کارشناسان، استفاده از شبکه لایه ۲ دوج‌چین را برای انجام چنین تراکنش‌هایی پیشنهاد کرده‌اند. در این میان، به نظر می‌رسد جامعه دوج به دو دسته تقسیم شده است؛ برخی این کتیبه‌ها را مشابه ان‌اف‌تی‌ها و کاربردی می‌دانند و برخی دیگر، آنها را هرزنامه‌هایی (Spam) می‌بینند که شبکه را اشغال کرده‌اند.
این عضو جامعه دوج‌کوین همچنین نوشت که حجم فایل قابل انتقال در بلاکچین دوج‌کوین افزایش یافته و به ۱۱۰ گیگابایت رسیده است. وی افزود: اگر این افزایش ادامه یابد، در نهایت می‌تواند کاربران را در اجرای گره‌های خود محدود کند. این موضوع میزبانی یک گره را هزینه‌بر‌ می‌کند و همچنین موجب کندی کل شبکه می‌شود. از آنجایی که اکثر کاربران از دوج‌کوین‌ به عنوان یک ارز دیجیتال استفاده می‌کنند (و نه برای ارسال فایل یا ثبت تصاویر)، عملیاتی ماندن این شبکه از اهمیت بالایی برخوردار است.


مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال
در زمان نگارش این گزارش مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال ۶۴/۱ تریلیون دلار برآورد شد که این رقم نسبت به روز قبل ۷۴/۰ درصد کمتر بوده است. در حال حاضر ۲۱/۵۱ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین بوده که ۰۷/۰ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است. حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۷۴/۲۸ میلیارد دلار بوده که ۱۸/۳۴ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر‌متمرکز در حال حاضر ۷۴/۳ میلیارد دلار است که ۰۱/۱۳ درصد از کل حجم ۲۴‌ساعته بازار ارزهای دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۱۹/۲۴ میلیارد دلار است که ۱۷/۸۴ درصد از کل حجم ۲۴‌ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.