نشست خبری که به مناسبت اجرای طرح ملی اولین دوره تربیت معلم و پنجمین دوره ارتقای نخبگان تلاوت قرآن کریم به میزبانی صنعت برق استان اصفهان با حضور دبیرکل ستاد اجرایی دوره، دبیر مجمع خیران و مشاور عالی طرح ملی تلاوت و مسئولان شرکت های برق منطقه ای اصفهان و توزیع برق شهرستان در شرکت توزیع برق استان برگزار شد.

ضرورت اشاعه و گسترش فرهنگ قرآنی در بین جوانان

به گزارش خبرنگار اقتصاد بازار، محمدحسین تربتیان دبیر اجرایی کنگره ملی تلاوت قرآن کریم بیان کرد: شرکت مادرتخصصی توانیر تصمیم گرفت تا با حمایت مستمر معاونت منابع انسانی و تاییدات مدیرعامل توانیر، عهده دار میزبانی برگزاری مسابقات قرآنی اولین دوره تربیت معلم و پنجمین دوره ارتقای نخبگان تلاوت قرآن کریم در اصفهان باشد.

او، استان اصفهان را یکی از پیشروترین استان ها در اجرای برنامه های قرآنی نامید و گفت: با همکاری شرکت های توزیع برق استان و شهرستان و برق منطفه ای اصفهان در روزهای 11 تا 15 اردیبهشت میزبان قاریان و اساتید بین المللی قرآنی خواهیم بود.

تربتیان با بیان اهمیت اشاعه و گستزش فرهنگ قرآنی و آموزش برای عمل به دستورات قرآنی بویژه در بین جوانان، توضیح داد: مقدمه انجام این طرح، ورود مباحث قرآنی به خانواده و آموزش دادن عمل به مفاد قرآنی است. بر این اساس، برگزاری دوره تربیت معلم قرآنی و اجرای پنجمین دوره ارتقای نخبگان تلاوت قرآن کریم می تواند به رشد و گسترش فرهنگ فرآنی در بین خانواده ها کمک نماید.

کشف استعدادهای قرآنی و رشد اجتماعی جوانان

در ادامه، حسین مفدم کیا، دبیرکل ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت با بیان آنکه این طرح از سال 1391 در کشور آغاز شده و با هدف شناسایی، کشف و پرورش استعدادهای قرآنی اجرا می گردد، اعلام کرد: در طول یک دهه فعالیت این طرح، پنج هزار نوجوان نخبه قرآنی شناسایی شده اند و در سه پایه حفظ، مفاهیم و تلاوت از آموزش های لازم برخوردار شده اند و یا به سطوح بالاتر ارتقا یافته اند. چنانچه، اکنون بسیاری از جوانان در رده مفسر و قاری قرآن هستند.

او با اشاره به اینکه اولین دوره تربیت معلم و پنجمین دوره ارتقای نخبگان تلاوت قرآن کریم از11 تا 15 اردیبهشت ماه در محل دانشگاه اصفهان برگزار می گردد، اهداف اجرای این طرح را در زمینه تقویت انس با قرآن و محافل قرآنی، رشد اجتماعی نوجوانان و جوانان اعلام کرد و در ادامه از همراهی و حمایت نهادهای مختلف در برپایی این دوره ابراز قدردانی نمود.

مقدم کیا با اشاره به اینکه در اولین دوره، اصفهان میزبان 55 نخبه قرآنی از هفت استان مرکزی، آذربایجان شرقی، مازندران، کرمانشاه، خراسان رضوی، قزوین و سیستان و بلوچستان است، بیان کرد: تلاش بر این است تا دوره های مختلف قرآنی با حضور چهره های شاخص در 28 استان کشور اجرا شود.

او از جایگاه برتر اصفهان در زمینه فعالیت های قرآنی نام برد و افزود: در اجرای طرح های آموزش مباحث قرآنی، به نحوی برنامه ریزی کرده ایم که به سمت موازی کاری نرویم و اولویت ما مناطق مورد نیاز بوده است.

دبیرکل ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت قرآن کریم با بیان آنکه کلاس های آموزشی از روز 11 اردیبهشت ماه در محل دانشگاه اصفهان آغاز و همه برنامه های آموزشی تا 15 ارددیبهشت برگزار می گردد، اظهار کرد: در این دوره، حفظ کامل قرآن را نداریم اما مسیر و روند حفظ را به نوجوانان آموزش می دهیم.

او از برگزاری طرح های تلاوت و انس با قرآن در کشورهای عراق، سوریه و اخیرا در پاکستان خبر داد و یادآور شد: حدود صد نفر قرآن آموز و 3 موسسه قرآنی در این عرصه ورود کرده اند. ما نیز با همکاری دانشگاه اصفهان سعی کرده ایم تا نوجوانان و مخاطبان بیشتری را جذب نماییم. همچنین، دسترسی به امکانات و تجهیزات آموزش قرآنی، برگزاری نشست ها و ارتقای کیفیت مباحث آموزشی قرآن ازجمله اهداف و فعالیت ستاد طرح ملی تلاوت قرآن کریم بوده است.

دبیرکل ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت در بیان طرح های قرآنی، از اجرای طرح "اقرأ" خبر داد و گفت: مجوز این طرح در طول 6 ماه ارائه می گردد.

میزبانی طرح های آموزش قرآنی افتخار صنعت برق استان اصفهان

امید بهمن زیاری، معاون منابع انسانی شرکت توزیع برق استان با ابراز خورسندی از مشارکت و میزبانی صنعت برق استان اصفهان در اجرای اولین دوره تربیت معلم قرآنی و پنجمین دوره ارتقای نخبگان تلاوت قرآن کریم، آن را مایه مباهات برای برق استان توصیف کرد و ابراز امیدواری نمود که اجرای طرح های قرآنی به همه استان های تسری یابد و خانواده های بیشتری به سمت انس با قرآن پیش روند.

تاثیرگزاری مجمع خیرین قرآنی در زمینه انس با قرآن

امیرحسین کاوان، دبیر مجمع خیرین و مشاور طرح ملی تلاوت قرآن کریم با اشاره به گسترش برنامه آموزشی و راه اندازی مجمع خیرین تلاوت قرآن کریم، گفت: این مجموعه که از منابع مالی دولتی برخوردار نیست، تلاش می کند تا در زمینه انس با قرآن تاثیرگذار باشد.

او برگزاری اولین دوره تربیت معلم و پنجمین دوره ارتقای نخبگلن طرح ملی تلاوت قرآن کریم به میربانی صنعت برق استان را گامی ارزشمند در جهت جذب و مشارکت مردم و نهادهای مختلف برای گسترش آموزه های قرآنی عنوان کرد.