نگاه اول بر باز بودن درهای اتاق به روی کلیه فعالان اقتصادی خواه عضو و خواه غیرعضو تاکید دارد و با عملکرد خود طی سال‌های 1394 تا 1397 آن را به عینه اثبات کرده است. برگزاری رویدادهای فراگیر با حضور حداکثری عموم مردم، تعامل گسترده در کمیسیون‌ها و کمیته‌های زیرمجموعه با دعوت از کلیه فعالان اقتصادی، همراهی اساتید دانشگاهی و بسیاری از افراد عضو و غیرعضو تبلور این رویکرد است.

این گروه که در انتخابات پیش روی با نام " ائتلاف نو" به صحنه آمده‌اند، نقطه قوت خود را در گروه‌های دانش بنیان، توسعه فضای استارتآپی با حضور جوانان پرانگیزه و پویا، تعامل مستقیم با بانوان فعال در بخش های اقتصادی و  اجتماعی و همراهی گسترده با نهادهای عمومی جستجو می کنند و با تکیه بر بزرگان شناخته شده‌ای مانند عبدالوهاب سهل آبادی و مسعود صرامی  رای خود را در گرو یک تعهد ویژه قرارداده اند. تعهد ویژه این جمع استعفا نامه امضا شده هر کدام از اعضای ائتلاف است که در اختیار بزرگان این گروه قرار گرفته تا درصورتی‌که براساس ارزیابی آن بزرگان، وعده‌های انتخاباتی آنان محقق و اجرایی نشد، براساس میثاق نامه، این افراد با افراد دارای صلاحیت جایگزین شوند. این نگاه نشان از همان تفکری دارد که در ساختار مردم گرایی قالب بر کالبد این گروه ریشه دارد و  با همان رویکرد به دنبال جذب و ترغیب رای دهندگان خود هستند.

اما گروه دیگر که ائتلاف حاکم بر اتاق فعلی استان به‌شمار می‌روند، متشکل از چهره‌های نامدار اقتصاد اصفهان- شما بخوانید چهره های نامدار اقتصادایران- هستند. آنها بر نقش بنگاه‌های بزرگ و پیشران در توسعه اقتصادی استان و کشور تاکید دارند و تمرکز خود را ایفای نقش پیشرانی آنها قرار داده‌اند.

این ائتلاف که با عنوان "اتاقی برای آینده" پای به عرصه رقابت نهاده‌اند، معتقدند که با حرکت چرخ بنگاههای بزرگ، چرخ صنایع کوچک و متوسط نیز به گردش درآمده و خواه ناخواه فضایی پویا در اقتصاد استان شکل خواهد گرفت. شکل عملیاتی این تفکر در سالهای 1397 تا 1401 در اتاق اصفهان اجرایی شد و بنگاه‌های بزرگ و به اصطلاح میلیون دلاری اصفهان، نگاه ویژه خود را به تعامل گسترده با دولتمردان معطوف کردند. آنها با اعتقاد بر آنکه دولت باید فضای کسب و کار استان را تسهیل بخشد، سعی کردند با چانه زنی در بخش‌های مختلف حاکمیت، امکان کسب امتیاز برای اقتصاد اصفهان را فراهم سازند. برگزاری جلسات مختلف با بخش های مختلف حاکمیت، گرفتن میز اصفهان در بانک مرکزی، موفقیت در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و ایجاد فضای بوروکراتیک در ساختاری اداری اتاق بازرگانی ریشه در این تعامل نزدیک دارد. البته این نگاه که اتاق اصفهان در دوره نهم اتاقی سیاسی شده و کمتر به اعضای معمولی خود بها می دهد، در اجرای این شیوه عملیاتی نهفته است.

هرچند بر روی کاغذ و براساس اسامی نامدار و شناخته شده در این ائتلاف، می‌توان این گروه را برنده پیش از موعد انتخابات دانست اما شیوه تعامل با اعضا در چهار سال گذشته و نگاه دولتی حاکم بر این جمع عاملی است که احتمال دارد باعث آسیب به میزان رای ماخوذه این گروه در انتخابات پیش روی قلمداد گردد.

بدون تردید اما اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان را می‌توان در زمره پویاترین تشکل‌های اقتصادی کشور قلمداد کرد. اتاقی که عرصه تضارب آرا و دیدگاههای فعالان اقتصادی استانی بزرگ  است و به نظر می رسد هر یک اعضا با نگاه به عملکرد دو گروه که در دو دوره گذشته، نمودی عینی از شیوه مدیریت خود را ارائه نموده‌اند می‌توانند انتخاب درست خود را در روز 20 اسفندماه انجام دهند.