هنوز دولت و سازمان هدفمندی یارانه به شکل رسمی اعلام نکرده اند که زمان دقیق واریز یارانه ۱۴۰۱ کی است. اما در مرحله پیشین آن‌ها تاکید کرده بودند که در مرحله بعد واریز یارانه‌ها به روز‌های متوالی موکول نمی‌شود و واریزی یکجا صورت خواهد گرفت.


در چنین شرایطی به نظر می‌رسد که برای مرحله مرداد ماه نیز، دولت یارانه‌ها را روز پنجشنبه بیستم مرداد ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد کرد.

در این مرحله نیز برای افراد حاضر در دهک اول تا سوم مبلغ ۳۰۰ هزار تومان و برای افراد حاضر در دهک چهارم تا نهم، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان واریز می‌شود. اما اگر در سال ۱۳۹۹ وام کرونا دریافت کرده باشید، از مجموع واریزی این ماه تان ۳۵ هزار تومان قسط این وام کسر می‌شود.


بخشی از یارانه بگیران که تا فروردین ماه یارانه نقدی به حساب شان واریز شده بود، در مرحله ۱۳۵ و ۱۳۶ اعلام کردند که یارانه آن‌ها قطع شده است. پس از آن دولت سامانه‌ای معرفی کرد و از آن معترضان خواست تا اعتراض خود را ثبت کنند.

در نهایت هم دولت اعلام کرد که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسیدگی کرده و افرادی که در دهک اول تا نهم قرار گرفته اند، یارانه مرحله تیر ماه به حساب شان واریز شده است. سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها هم گفته بود که به محض تکمیل جریان بررسی و محاسبات، معوقه اردیبهشت و خرداد هم به حساب مشمولان واریز می‌شود.

اما پس از آن هم گروهی معترض شدند که به اعتراض آن‌ها رسیدگی نشده است، یا قرارگیری شان در دهک‌ها اشتباه محاسبه شده است. در این رابطه سازمان هدفمندی یارانه‌ها دوباره اعلام کرد که متقاضیان همچنان می‌توانند نسبت به ثبت اعتراض به دلیل قطع یارانه و یا ثبت نام برای ورود به لیست یارانه‌بگیران اقدام کنند.

با این وجود به نظر می‌رسد، یارانه جاماندگانی که اعتراض کرده اند و ثبت اعتراض آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته، در این مرحله به حساب شان واریز شود.

شرق