دستیار رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از دو برابر شدن میزان سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰ که در سال جاری واریز خواهد شد، خبر داد.

پیمان حدادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری مجامع برخی شرکت‌ها، اظهار کرد: بر اساس میزان سودی که در این مجامع تقسیم شده، سهم سود سهام عدالت نیز مشخص است. بر این اساس مجامع برخی شرکت‌ها نیز طی دو ماه آینده برگزار خواهد شد و  پیش‌بینی می‌شود با توجه به سودی که در مجامع پیش رو تقسیم می‌شود، امسال سود سهام عدالت حدود دو برابر سود سال قبل باشد.

وی ادامه داد: در واقع سال گذشته مشمولانی که ارزش اولیه سهام آن‌ها یک میلیون تومان بود، حدود یک میلیون تومان و افرادی که ارزش اولیه سهام آن‌ها ۵۳۲ هزار تومان بود حدود ۵۵۰ هزار تومان سود گرفتند. بر این اساس امسال احتمالا یک میلیون تومانی‌ها دو میلیون تومان و ۵۵۰ هزار تومانی‌ها، بیش از یک میلیون تومان سود دریافت کنند.

دستیار رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد زمان پرداخت سود سهام عدالت نیز توضیح داد: زمان پرداخت به این بستگی دارد که شرکت‌های سرمایه‌پذیر سودهایی که در مجمع مصوب کرده‌اند را چه زمانی به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی منتقل کنند و سپرده‌گذاری بر اساس مصوبه شورای عالی بورس سودها را پرداخت کند.

حدادی تاکید کرد: در نتیجه تا زمانی که مجامع همه شرکت‌ها برگزار و سود تقسیم شده به شرکت سپرده‌گذاری واریز نشود، سود سهام عدالت نیز پرداخت نمی‌شود.

ایسنا