به گزارش خبرنگار اقتصاد بازار، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های پیام نور استان اصفهان در جمع خبرنگاران با بیان اهمیت تبیین موضوعات اجتماعی، سیاسی و نقش روحانیت در نشر و گسترش آموزه های علوم و معارف دینی، جشنواره ها، هدایت دانشجویان و تشکل ها و تقویت روابط اسلامی در دانشگاه ها، از اجرای طرح استانی با عنوان "حلقه های میانی" (حامین) خبر داد که حاکی از نقش موثر دانشگاه ها در راه اندازی یک حرکت و کنش عمومی است.

حجت الاسلام عباسعلی حیدری در صحبت از چهار نسل دانشگاه با رویکرد آموزشی، پژوهش محوری، کارآفرینی و دانشگاه انسان ساز بعنوان مهمترین نسل دانشگاه، بیان کرد: انتظار ما از دانشگاه نظام اسلامی، تربیت نیروهای متخصص و متعهد بلحاظ کمی و کیفی منطبق با نیاز جامعه است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور استان اصفهان با اشاره به وظایف نهاد رهبری در تبیین موضوعات سیاسی و اجتماعی، به تشریح وظایف روحانیت در این عرصه پرداخت و گفت: برپایی مراسم مذهبی و اقامه نماز، آموزش علوم اسلامی، چاپ و نشر مقالات و حضور فعال در میان دانشجویان، هدایت تشکل ها و حرکات اسلامی دانشجویان، بسط و گسترش فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر، تقویت ارتباط بین حوز ه و دانشگاه، گزینش علمی با همکاری نهادهای حوزوی و دانشگاهی، حمایت از تربیت نیروهای متخصص و متعهد بخشی از عمده ترین رسالت نهاد رهبری در دانشگاه ها است.

حجت الاسلام حیدری اظهار کرد: اکنون در گام دوم انقلاب هستیم و ازجمله افرادی که می توانند کنشگران فکری و فرهنگی باشند، دانشگاهیان هستند که با اجرای طرح استانی حلقه های میانی "حامین" می توان به جهت دهی و شکل گیری امیدبخش در تحقق آرمان های گام دوم انقلاب امیدوار بود. وی توضیح داد: این طرح در راستای نخبه پروری و تقویت کنشگران اجتماعی است که دانشجویان علاقمند را گزینش می کند و بعد از آموزش دوهفته ای، وارد فاز فعالیت می شوند.

حیدری با اشاره به تشکیل کمیته های تخصصی، چارت بندی و شرح وظایف در فضای مجازی و حقیقی، افزود: طرح حامین از 29 مردادماه آغاز می شود که تقویت بنیه اعتقادی و فکری دانشجویان فعال فرهنگی سیاسی و همینطور تقویت روحیه نشاط و ایجاد انگیزه برای نقش آفرینی در طول تحصیل، استعدادسنجی و استفاده حداکثری از طرفیت و توانمندی دانشجویان از اهداف این طرح است. همچنین، آموزش سه کتاب در این طرح برنامه ریزی شده است که امکان معادل سازی با دروس معارف و ارائه گواهی درنظرگرفته شده است.

او از برگزاری کارگاه های مهارت آموزی در فن بیان و ارتباط موثر، تهیه نشریه، مدیریت شبکه های اجتماعی، تفکرسیستمی، مدیریت زمان و تفکر نقادانه و...، برگزاری نشست های معرفتی و فعالیت کمیته فوق برنامه و تفریحی و ورزشی خبرداد و افزود: برنامه های جنبی شامل مراسمی با حال و هوای محرم، آشنایی با سیره شهدا، برگزاری کرسی آزاد اندیشی، میزگرد و نمایش فیلم های مستند، نشست با نخبگان و مسئولان ارشد استان، تورهای علمی و آشنایی با دستاوردهای انقلاب با بهره گیری از اساتید شاخص کشور و استانی خواهد بود.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به استقبال دانشجویان از طرح حامین، اعلام کرد: پیش بینی حضور هزاران نفر دانشجو در این طرح شده است.

فرزانه افسرطه