در پایان معاملات دیروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشدی ۲۰هزار واحدی به ۲میلیون و ۲۵۴هزار واحد رسید، همچنین شاخص کل هم‌وزن با رشدی ۸۴۰۰ واحدی به ارتفاع ۷۴۹ هزار واحد رسید. گفتنی است سه نماد «فارس»، «فملی» و «شپنا» بیشترین تاثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «آریان»، «فصبا» و «شگویا» بیشترین تاثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند. «وبملت»، «ذوب» و «شستا» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و «فزر»، «خاور» و «فصبا» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز گذشته بودند. گفتنی است صندوق‌های طلا با توجه به توقف روند رو به رشد نرخ ارز در بازار غیر‌رسمی، همچون روز گذشته در محدوده منفی کار آغاز کردند. لازم به ذکر است ارزش معاملات خرد در بازار دیروز مورخ ۱۸ فروردین ۱۴۰۳، مبلغ ۴هزار میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان بود.
گفتنی است حقیقی‌ها در روز گذشته حدود ۱۵۰ میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند. در بازار دیروز ۳۶۱ نماد در محدوده مثبت و ۸۱ نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس ۲۶۵ نماد در محدوده مثبت و ۶۹ نماد در محدوده منفی معامله شدند.
تحلیل روز دوشنبه
بازار سهام دیروز در حالی به کار خود خاتمه داد که شاخص‌های بورسی به روند صعودی بازگشتند. پس از کاهش هیجانات فروش که روز یکشنبه در بورس تجربه شد، دیروز خریداران نقش پررنگ‌تری در بازار داشتند. معاملات بورس دیروز به نحوی رقم خورد که شاخص کل در جهت کندل روز گذشته خود رفتار کرد، به طوری که در پایان بورس دیروز، شاخص کل با افزایش ۱۹هزار و ۹۲۷واحدی که معادل ۸۹/۰‌درصد این شاخص است، روبه‌رو شد. بر این اساس، شاخص کل در پایان معاملات دیروز در سطح دو میلیون و ۲۵۴هزار واحدی ایستاد.
قیمت معاملات سهم‌های کوچک بازار صعودی بود، به طوری که شاخص هم‌وزن بازار در پایان بورس دیروز هشت هزار و ۴۰۴واحد که معادل ۱۳/۱‌درصد این شاخص است، افزایش ارتفاع داد و به سطح ۷۴۹هزار و ۵۷۳واحد رسید.
گفتنی است تابلوی بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته، حجم معاملات را ۲/۷میلیارد برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق‌تقدم و صندوق‌های سهامی) را سه هزار و ۷۹میلیارد تومان نشان داد.
ورود و خروج پول حقیقی
تراز پول حقیقی در سهام، برخلاف روز قبل آن، دیروز مثبت بود، به طوری که در پایان بورس دیروز حدود چهار میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام تزریق شد.
موضوع دیگری که باید بازگو کرد این است که تا لحظه تنظیم این گزارش حدود ۹۷میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است.
بیشترین ارزش معاملات
در جریان معاملات دیروز بازار، سه سهم وبملت، فزر و فن‌افزار بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های وبملت، فزر و فولاد به ‌ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار گرفت.
گدنا با افزایش هفت‌درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد، در مقابل خلنت با افت ۹۸/۶‌درصدی در جریان بازار دیروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.
ورود پول هوشمند
بیشترین خالص خرید حقیقی به سهم‌های بوعلی، فن‌افزار و وغدیر تعلق گرفت. در جریان معاملات دیروز سهم‌های فن‌افزار، وغدیر و دکوثر ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند پول هوشمند از نمادهای وبملت، فزر و زماهان خارج شده است. شایان ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های ثنوسا، فن‌افزار و واعتبار رقم خورد. بکاب در جریان معاملات دیروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد، در مقابل بیشترین فشار عرضه در نماد ساراب بود.