به گزارش اقتصاد بازار به نقل از ایراسین، حسین ربانی رئیسی بنیاد نخبگان استان اصفهان در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و شرکت فولاد مبارکه  اظهار کرد: در سال گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان کشور تاکید داشتند که ایران بایستی در بین ۱۰ کشور برتر در حوزه هوش مصنوعی قرار بگیرد.

وی افزود: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، مجموعه‌هایی مثل شرکت فولاد مبارکه با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه هوش مصنوعی علاقه‌مند هستند که از ظرفیت این دانش در حل مشکلات و ارتقا عملکرد مجموعه خود استفاده کنند.

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان از عملیاتی شدن تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت فولاد مبارکه در سه ماه آینده خبر داد و بیان داشت: با اجرای این تفاهم‌نامه، شرکت فولاد مبارکه از ظرفیت نخبگان در حوزه‌های تخصصی مبتنی بر هوش مصنوعی بهره‌مند می‌شود.

حسین ربانی خاطرنشان کرد: بنیاد نخبگان در تلاش است زمینه ورود نخبگان به شرکت‌های دانش بنیان را تسهیل کند و با حمایت از آن‌ها، امکان تولید محصولات جدید و رقابت‌پذیر در شرکت‌ها را فراهم سازد.

وی اعلام کرد: بنیاد نخبگان برای حمایت از شرکت‌های نوپا طرح‌های شهید رضوی و شهید تهرانی مقدم را در دستور کار دارد.

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان اظهار کرد: همچنین بنیاد نخبگان، شرکت‌های دانش‌بنیان را بر اساس نخبه‌پروری رتبه‌بندی می‌کند و از شرکت‌های برتر حمایت می‌کند.

 رئیس جمهور به همراه معاون علمی و فناوری خود روز پنج‌شنبه ۲۶ خردادماه از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بازدید کرد. در حاشیه این بازدید تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی کاربردی در حوزه‌های تخصصی مبتنی بر هوش مصنوعی میان سورنا ستاری به عنوان معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و محمدیاسر طیب‌نیا به عنوان مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه به امضا رسید.