به گزارش خبرنگار اقتصاد بازار، مدیرعامل شرکت رویش صنعت آیریک در جمع خبرنگاران از تعامل موازی این شرکت با سازمان فنی حرفه ای و تاسیس 36رشته تحصیلی به منظور تربیت دانشجویان دارای مهارت های فنی خبر داد.

کیانوش موحدزاده با اشاره به فعالیت شرکت رویش صنعت آیریک در زمینه هیدرولیک، پنوماتیک و اتوماسیون صنعتی، اظهار کرد: حوزه تخصصی شرکت، طراحی و ساخت جک و پاورآسانسورهای هیدرولیک است و پروژه های مهمی در شرکت های بزرگی ازجمله فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان، قرارگاه خاتم الانبیا و اسنوا اجرا کرده ایم.

مدیرعامل رویش صنعت آیریک از اشتغالزایی 15نفر بطور مستقیم و 500 نفر غیرمستقیم خبر داد و گفت: علیرغم آنکه در بحث واردات، رقبایی از شرکت های ایتالیایی و آلمانی داشتیم ولی با دورزدن تحریم ها توانستیم قطعاتی که بعنوان قلب تپنده آسانسور هستند را، تولید کنیم. تاکنون 3هزار پروژه در سطح ایران اجرا کرده ایم که عمده آن در اصفهان بالغ بر 1500پروژه می باشد. وی افزود: روزانه بیش از 5هزار نفر با استفاده از تجهیزات رویش صنعت آیریک جابجا می شوند.

موحدزاده در صحبت از تاسیس آموزشگاه و تربیت نیروی ماهر در بخش های صنعتی، از جمله صنایع جوشکاری، فلزکاری، تراشکاری و...، آموزش 36 رشته فنی در استان اصفهان با هدف افزایش توان مهارتی و تخصصی که درحیطه وظایف سازمان فنی حرفه ای بوده است را ارزشمند دانست و گفت: عدم توانایی فنی در کندی پیشرفت کشور تاثیر گذاشته و امیدواریم این آموزشگاه بعنوان برندی در امر آموزش بتواند تاثیر چشمگیری در اشتغالزایی، ارتقای کیفیت تولید و صادرات توانمندتر در مقابل رقبا با بهره گیری از تکنولوژی داخلی و به روز داشته باشد.

وی با اشاره به ثبت اختراع در چند محصول و تولید داخل، اظهار کرد: توان تولید سالانه 500 دستگاه، روزانه 2دستگاه و کاربرد 300 مورد را داریم. این محصولات علاوه بر کمک به اقتصاد کشور، مانع از خروج ارز در شرایط فعلی می شود. ازطرفی، در خاورمیانه تولیدکننده مشابهی وجود ندارد و علاوه بر صادرات به کشورهای عراق، عمان، اربیل، در تلاشیم تا صادرات به همسایه های شمالی کشور را آغاز نماییم.

مدیرعامل رویش صنعت آیریک درباره استاندارد قطعات توضیح داد: این قطعات منطبق با استاندارد 6303/2""، استاندارد آسانسورهای هیدرولیکی، هستند. همچنین، از اساتید دانشگاه صنعتی و متخصصان خارجی برای ارتقای کیفیت تولید و آموزش بهره می گیریم.

قاسم منصوری فر، مدیرتولید رویش صنعت آیریک در بیان مشکلات تحریم و رقبایی که با استفاده از محصولات تقلبی و فاقد کیفیت، قیمت تمام شده خود را پایین می آورند، گفت: در این زمینه مشکلاتی داریم که لازم است با آنها برخورد شود. همینطور، بدلیل عدم ثبات بازار و نوسان قیمتی، دچار سردرگمی در قیمت گذاری نهایی محصول می شویم که نارضایتی مشتریان را نیز به همراه خواهد داشت.

خبرنگار: فرزانه افسرطه