اقتصاد بازار: عضو هیئت مدیره سندیکای صنعت برق اصفهان گفت: با وجودی که برق از صنایع زیرساختی و مادر کشور است اما به این صنعت به چشم نامادری نگاه می شود.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، تقی عمادی در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه برق از صنایع زیرساختی و مادر کشور است باید به آن توجه بیشتری شود، انتقاد کرد: متاسفانه به این صنعت به چشم نامادری نگاه می شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر توسعه دراین حوزه محدود شده و گذران زندگی صنعت برق با مشکل جدی روبروست، افزود: ایجاد فضای مناسب کسب و کار با مقررات حاکم بر جامعه امکانپذیر نیست و ثبات رویه برای ترغیب سرمایه گذاران خارجی برای ورود به کشور وجود ندارد.
بازرس اصلی هیات مدیره سندیکای صنعت برق اصفهان با بیان اینکه ایجاد فضای کسب و کار یکی از دغدغه‌های اصلی ماست، گفت: با وجود مقرراتی که اکنون بر جامعه حاکم است امکان انجام این امر وجود ندارد.
خزانه دار و عضو هیئت مدیره سندیکای صنعت برق استان اصفهان نیز با اشاره به اینکه شبکه برق کشور هر ساله نیاز به رشد 10 درصدی تجهیزات دارد، افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر به دلیل بودجه اندک وزارت نیرو، محدودیت‌هایی در تعریف پروژه‌ها ایجاد شده است.
احمدرضا صافی بیان داشت: روال ایجاد شده در واگذاری پروژه‌های وزارت نیرو و عدم تخصیص اعتبارات باعث شده که شرکت‌های واقعی کننده کار کنار زده شوند. ظاهراً تخصیص بودجه‌ها تقریباً برابر سال گذشته است در حالی که هزینه‌ها 10 تا 15 درصد افزایش یافته است.
وی گفت: روند پرداختی‌های دولت به این گونه است که ابتدا حقوق کارمندان پرداخت می‌شود و در صورتی که بودجه‌ای باقی ماند به معوقات تولیدکنندگان اختصاص داده می‌شود.
عضو هیات مدیره سندیکای صنعت برق استان اصفهان گفت: شرکتی می‌تواند چالاکی داشته باشد و به سراغ صادرات برود که به غیر از تسهیلات بانکی و بیمه‌ای حداقل منابع خودش آزاد باشد.
وی خاطرنشان کرد: عدم تامین بودجه و پرداخت به موقع مطالبات سبب شده کنندگان اصلی کار کنار گذاشته شوند و صنعت برق به نوعی فلج شود، در همین راستا تخصیص بودجه به ما و زیرمجموعه‌ها تقریبا برابر سال گذشته است این در حالی است که هزینه‌ها 10 تا 15 درصد افزایش داشته است.
حمید فاضل عضو هیات مدیره سندیکا برق اصفهان با تاکید بر ضرورت بهبود فضای کسب و کار در دوران رکود، بیان داشت: این صنعت در بحث بیمه و تامین اجتماعی با مشکلات بسیاری از جمله عدم شفافیت قانون و عدم وحدت رویه روبرو است.
نایب رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق اصفهان نیز با بیان اینکه در حال حاضر اغلب شرکت‌ها در شهرک‌های صنعتی با حداقل ظرفیت تولید خود کار می‌کنند، بیان داشت: یکی از مشکلات سندیکای برق اصفهان این است که طرف‌های قرارداد این قشر دولت و دولتی‌ها هستند.
عباس‌علی کثیری با بیان اینکخ عدم توانایی شرکت‌ها برای پرداخت بیمه، مالیات و جرائم آنها از دیگر مشکلات این حوزه به شمار می‌رود، افزود: اگر این شرکت‌ها نتوانند به تعهدات خود عمل کنند جریمه می‌شوند ولی زمانی که دولت طلب خود را به اینها با تاخیر می‌دهد هیچ جریمه‌ای برای خود در نظر نمی‌گیرد.
وی ابرازامیدواری کرد تغییر قوانین در کشور سبب بازگشت به فضای عادی گذشته شود.