اقتصاد بازار: مدیرکل اداره ارتباطات و ناوبری هوايی از انتقال سايت هوانوردی RCAG اصفهان در اواسط مهرماه از تهران به فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، محمد امیرانی گفت: این اداره‌كل با هدف ارتقاء كيفيت پوشش راديويی فضای كشور، بر اساس برنامه‌ريزی‌های سال ۱۳۹۵ خود، پروژه انتقال سايت هوانوردی RCAG اصفهان از سايت مخابرات (خارج از فرودگاه) به محل پيش‌بينی شده در داخل فرودگاه اصفهان و نصب تجهيزات راديويی جديد مربوط به آن را انجام خواهد داد.

مدیرکل اداره ارتباطات و ناوبری هوايی افزود: سايت هوانوردی RCAG اصفهان اواسط مهرماه ۱۳۹۵ آماده انتقال از تهران به فرودگاه اصفهان است و ادامه كار با همكاری كارشناسان الكترونيك اداره كل فرودگاه اصفهان در محل سايت انجام خواهد شد. پيش‌بينی اوليه برای راه‌اندازی كامل سايت و عملياتی شدن آن تا پايان سال ۹۵ است.

به گفته امیرانی با توجه به اينكه سايت هوانوردی RCAG اصفهان بدون خريد تجهيزات جديد و با بهره‌برداری از تجهيزات حاصل از طراحي و جابجايی سايت‌های موجود تجهيز می‌شود، حدود ۱۵ ميليارد ريال صرفه‌جویی به همراه دارد.

وی یادآور شد:‌ با توجه به اینکه تا دو سال آینده سامانه جدید ACC مرکز کنترل خریداری و راه‌اندازی می‌شود و با ریموت‌های جدید کار می‌کند، خرید سیستم جدید RCAG برای اصفهان را مقرون به صرفه نبود.

به گفته وی، با توجه به افزایش راه‌های هوایی، سامانه‌های قدیمی جابجا می‌شود تا مشکلی برای کنترلرها رخ ندهد. در واقع افزایش‌های هوایی به پوشش نظارتی و ارتباطی نیاز دارد.