اقتصاد بازار: معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به ورود فروشگاه های مجاری در کشور، گفت: در حال حاضر بازاریابی شبکه ای حجم زیادی از اشتغال را به دنبال دارد و حدود 55 هزار نفر از این طریق در استان اصفهان مشغول به عرضه کالا هستند.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، محمد مجیری در مراسم رونمایی از اولین پروژه ملی توزیع کالای ساختمانی ایرانی در شهر اصفهان با نام تجاری کوبه، اظهار داشت: کوبه، به عنوان نخستین فروشگاه بزرگ خدمات ساختمانی کشور، در استان اصفهان فعال است.
وی با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت در سال های اخیر سیاست خروج از روش های سنتی و رفتن به سمت روش های مدرن توزیع کالا را در دستور کار خود قرار داده است، افزود: در سال های گذشته روش های توزیع و تامین برای مصرف کنندگان بسیار زیاد بود و امیدواریم با روش های جدید که منجر به حداقل هزینه می شود حلقه های پایانی مصرف (مصرف کننده) نیز منتفع شود.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به اینکه از سال گذشته فروشگاه های بزرگ در کشور مجوز فعالیت دریافت کردند، گفت: در این راستا 70 فروشگاه بزرگ نیز در استان اصفهان مجوز فعالیت خود را در زمینه های مواد مصرفی مردم و خانوار همچون فروشگاه های کوثر و یا هایپر دریافت کردند.
به گفته وی، کوبه نیز اولین فروشگاه خدمات ساختمانی دارای مجوز است و به طریقه مدرن تمام ملزومات مورد نیاز مردم را زیر یک سقف فراهم می کند.
مجیری با تاکید بر اینکه در اروپا نیز فروشگاه هایی از صفر تا صد مصالح و تجهیزات ساختمانی را در یک مکان تامین می کنند، ادامه داد: علاوه بر این نیز حدود 2 فروشگاه خدمات خودرو مجوز فعالیت خود را در اصفهان دریافت کرده اند.
وی تصریح کرد: این شیوه های نوین، در زمینه توزیع و تامین کالاها و رفاه مردم بسیار تاثیرگذار هستند.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان بیان داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین وزارتخانه آن به سمت ایجاد فروشگاه های بزرگ و کم کردن هزینه هایی که به مردم تحمیل می شود حرکت کرده است.
وی با اشاره به اینکه فروشگاه های مجازی یکی دیگر از مباحثی است که اخیرا در کشور اجرایی شده اند، افزود: در حال حاضر بازاریابی شبکه ای حجم زیادی از اشتغال را به دنبال دارد و در استان اصفهان حدود 55 هزار نفر از این طریق مشغول به عرضه کالا هستند.
مجیری تاکید کرد: اگر ما به سمت ایجاد چنین فروشگاه هایی حرکت نکنیم قطعا سرمایه گذاران عربی، ترکیه ای و چینی موسس این فروشگاه ها در کشور می شود و بهتر است سرمایه گذاران داخلی به این حوزه ورود پیدا کنند.
میرقادری عضو نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان نیز در این مراسم تاکید کرد: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل استفاده از کالاهای با کیفیت ایرانی باید در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: اگر در خرید اجناس مورد نیاز، فرایند بازدید، انتخاب، عقد قرارداد و ... را در یک مجموعه داشته باشیم به طور قطع این موجب صرفه جویی در وقت، انرژی و هزینه ها می شود.
به گفته میرقادری، اگر تنوع محصولات در کشور زیاد شود به فرآیند تولید و همچنین اشتغال استان کمک خواهد کرد.
وی افزود: وقتی مجموعه های متمرکز در فروشگاه های زنجیره ای قرار گیرند به طور قطع با رقابت بیشتر، هزینه ها کمتر و در نتیجه فروش و سودهی افزایش می یابد.
عضو نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان تاکید کرد: زمانی که رقابت بالا باشد تولیدکنندگان مجبور به تولید کالاهای باکیفیت می شوند و برای محصولات خود گارانتی در نظر می گیرند.
وی در خصوص مجموعه کوبه نیز، گفت: این مجموعه برای کالاهای عرضه شده خود گارانتی در نظر گرفته که این موجب اطمینان خاطر مصرف کننده و مشوقی برای تولیدکننده خواهد شد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس نیز در این مراسم با اشاره به ضرورت بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان، گفت: بخشی از این اتفاق نیازمند قانون بوده که باید در مجلس پیگیری شود و بخشی دیگر نیازمند مصوبه هیات وزیران و بخشی می تواند از طریق وزارتخانه و معاونت های آن در قالب بخشنامه، اعمال مقررات شود.
حمیدرضا فولادگر، به فعالیت خود در شورای عالی استاندارد اشاره کرد و بیان داشت: برای بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان باید جلساتی با حضور مسئولان ذیربط با و سازمان استاندارد برگزار شود تا به نتایجی برسیم.
وی افزود: پیرو این جلسات می توان برخی سیاست های اجباری، اختیاری و تشویقی را اعمال کرد.
به گفته نماینده مردم اصفهان در مجلس ، بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان در راستای تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی است.
وی تاکید کرد: باید مصرف کالای داخلی در بین مردم نهادینه شود و از سوی دیگر نیز خدمات پس از فروش را برای محصولات خود در نظر بگیریم.