اقتصاد بازار: سیستم ارتینگ مراکز انتقال نفت شهید مرزبان ایذه، یادگار حضرت امام (ره) دهدز و شهید زارع گندمکار به همت متخصصان واحد تعمیرات برق منطقه اصفهان بهینه سازی و اصلاح شد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران- منطقه اصفهان، رئیس نگهداری و تعمیرات برق منطقه با اعلام این خبر، گفت: به منظور حفاظت و ایمنی نیروی انسانی و وسایل و تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی، همچنین جلوگیری از ولتاژهای تماسی ناخواسته و صاعقه، همچنین فراهم آوردن شرایط ایمن جهت تداوم انتقال پایدار نفت خام، با تلاش همکاران واحد نگهداری و تعمیرات برق منطقه سیستم ارتینگ مراکز انتقال نفت شماره؛ 4، 5 و 6 مارون به اصفهان بهینه سازی و اصلاح شد.
یوسف خواجه سروی تجهیز تاسیسات و ساختمان های مراکز انتقال نفت به سیستم ارتینگ مطمئن و پایدار را باعث عملکرد صحیح دستگاه های الکترونیکی و الکتریکی این مراکز دانست و در تشریح اقدامات انجام شده گفت: با توجه به شرایط کوهستانی و جنس خاک و زمین سنگی و آهکی این مراکز، با استفاده از روش های شیمیایی و فیزیکی حدود 100 حلقه چاه ارت در این سه مرکز احیاء، احداث و جهت اتصال بهتر سیستم ارت جدید و قدیم بیش از 2400 متر کانال کشی انجام شد.
وی بیان داشت: در همین راستا ضمن برقراری شبکه رینگ، با توجه به موضوع حذف صاعقه گیر الکترونیکی و هم بندی بین تجهیزات و دستگاه ها، اطراف کلیه مخازن نفت خام و مخازن روزانه تلمبه خانه ها میله های مسی ارت کوبیده شد.
رئیس نگهداری و تعمیرات برق منطقه با اشاره به این‌که مقدار مقاومت چاه های ارت زیر یک اهم است، ادامه داد: با گذشت حدود 6 ماه از تحویل موقت پروژه و سپری شدن فصل تابستان و تاثیر گرما و خشکی زمین بر این چاه ها، مقدار مقاومت ارت اندازه گیری شده شبکه در این مراکز زیر یک اهم اندازه گیری و ثبت شد.
وی افزود: در این پروژه سیستم ارتینگ دکل های مخابراتی، سیستم های ابزار دقیقی و سیستم های برقی جدا سازی شد و کار سیستم ارتینگ مراکز انتقال نفت شماره 1 تا 3 نیز در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.