اقتصاد بازار: عضوکمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید برضرورت حمایت از تولید ملی، گفت: واردات ریل و واگن تعدیل نیرو درکارخانه های تولیدی داخل را منجر خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار زهرا سعیدی با اشاره به برخی مذاکرات برای واردات ریل و واگن از کشور روسیه، اظهار داشت: با چنین وارداتی که تعدیل نیرو و بیکاری جوانان ایرانی را درپی دارد، مخالفیم.
نماینده مردم مبارکه در مجلس با بیان اینکه بسیاری از شرکت های داخلی تولیدکننده واگن و ریل در نتیجه کمبود منابع در آستانه تعطیلی قرار گرفته اند، افزود: باید با قطع هر نوع وارداتی در مسیر حمایت از تولید ملی قرار بگیریم.
وی با تاکید براینکه واردات واگن و ریل روسی با توجه به توانمندی‌های داخلی مشکوک است، تصریح کرد: جلوی این نوع واردات را با هر قیمتی که شده باید گرفت.
سعیدی با بیان اینکه با توجه به فشارهای اقتصادی باید زمینه اشتغال جوانان فراهم شود، تاکید کرد: در حال حاضر که بسیاری از کارخانه ها دست به تعدیل نیرو زده اند؛ نباید با خرید از کشورهای خارجی بیکاری را تشدید کنیم.
وی با تاکید براینکه محوریت هر اقدامی باید تحقق اقتصاد مقاومتی باشد، افزود: واردات واگن و ریل هیچ تناسبی با اقتصاد مقاومتی نداشته از این رو باید با برخورد قاطع واقع شود.
نماینده مردم مبارکه در مجلس با بیان اینکه اگر تولید واگن و ریل در داخل کشور از کیفیت خوبی برخوردار نیست،باید اقدامات لازم برای رشد کیفیت ها صورت بگیرد، تصریح کرد: حتی کیفیت پایین تولیدات داخلی نیز اگر ملاک واردات باشد، توجیه پذیر نیست.
وی ادامه داد: برای به حرکت درآوردن چرخ تولید در کشور باید حمایت های کارآمد از تولیدات داخلی صورت بگیرد و در این راستا در ابتدا باید درهای واردات بسته شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: در صورت بی توجهی به جلوگیری از واردات ریل و واگن با احضار وزرای صنعت، معادن و تجارت و همچنین راه و شهرسازی موضوع را پیگیری خواهیم کرد.