پروژه بازسازی و مدرنیزاسیون پست ۲۳۰ کیلو ولت و خطوط اصلی برق کارخانه شامل زیر پروژه های: الف)  بازسازی و مدرنیزاسیون حفاظت‌های پست ۲۳۰ کیلوولت، ب) تعمیرات اساسی اتوترانس‌های پست، ج) جایگزینی دِژنکتورهای ۲۳۰ کیلو ولت ، د) تغییر طرح مَقرِه‌ها ی ایزولاتورهای پست و خط، در محل پست اصلی برق کارخانه و در دو مرحله زمانی فشرده، ۱۲ و ۶ شبانه روز در  اردیبهشت و خرداد سال جاری اجرایی گردید.
به گزارش اقتصاد بازار، محمدرضا امین صبوری، مدیر تولید و توزیع برق ضمن اعلام این خبر گفت: با بهره‌گیری از تجارب متخصصین این مدیریت، پروژه مدرنیزاسیون حفاظت‌های پست ۲۳۰ کیلوولت در قالب مطالعه، طراحی و مهندسی، تامین و اجرای کامل پروژه به صورت EPC در دو مرحله روی خطوط ۸۳۳ و ۸۳۴ تغذیه از پست ۴۰۰ کیلوولت  نجف آباد و اتوترانس‌های ۱۲۵ مگا ولت آمپر با ولتاژهای ۱۰ و ۶۳ و ۲۳۰ کیلوولت انجام گردید.
محمد صالحی معاون توزیع و تعمیرات برق نیز اظهار داشت: تعویض و جایگزینی دو دستگاه دژنکتور(کلید) با ولتاژ ۲۳۰ کیلوولت در دو مرحله فوق توسط پرسنل سخت‌کوش و با همت این مدیریت در کمترین زمان ممکن و کمترین خطای اجرایی، صورت گرفت و پس از دمونتاژ کلیدهای غیر مطمئن و فرسوده قدیمی، کلیدهای زیمنس جدید جایگزین شد و این دو دستگاه کلید پس از مراحل مختلف آزمایش در دو مرحله مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه دو دستگاه ترانسفورماتور اصلی کارخانه از نظر اهمیت و مشخصات فنی در جای خود بی‌نظیر می ‌باشد، بیان کرد:  پس از گذشت سال‌ها از کارکرد آن ها، با برنامه‌ریزی دقیق و تعیین مراحل کار و تامین قطعات و ابزار مورد نیاز و بر اساس پلان مشخص، در دو مرحله متوقف و در محل نصب، تعمیر اساسی شدند. مدت زمان مرحله اول ۱۲ روز و مرحله دوم ۶ روز طول کشید و که این اقدام بیش از ۱۵ میلیارد تومان صرفه جویی را رقم زده است. شایان ذکر است وزن هر ترانس ۲۲۰ تن و هر کدام ۶۰ تن روغن را شامل می‌شود.
صالحی افزود : کلیه قطعات و تجهیزات جانبی، دمونتاژ و پس از سرویس و رفع عیب و آزمایش، نصب گردیدند و پس از تخلیه روغن ترانسفورماتورها در تانکرهای مخصوص، آماده ورود پرسنل با لباس و تمهیدات ایمنی مخصوص شدند؛ پس از بازدید، آچارکشی و تعمیرات قسمت‌های معیوب و آسیب دیده، روغن آن ها تصفیه و شارژ و آزمایشات کامل هر کدام انجام و دوباره در مدار بهره‌برداری قرار گرفتند.
در ادامه امیرمسعود شاه علی، سرپرست آزمایشگاه برق  نیز عنوان کرد: در این پروژه از آخرین دستاوردها و تکنولوژی‌های روز دنیا و بر اساس استانداردهای IEC و شرکت برق منطقه‌ای اصفهان استفاده گردید. بخش اعظم فعالیت مذکور در شرایط تحت ولتاژ با رعایت کامل موارد ایمنی انجام شد و صرفاً در زمان در مدار آوردن و آزمایشات تجهیزات مذکور، در شرایط بی برقی خطوط انجام گردید.
حمید خبازیان سرپرست شبکه و پست ها، تعویض و جایگزینی ایزولاتورهای آویز و کششی در داخل پست برق و روی خطوط انتقال را فعالیتی اثرگذار در راستای کاهش هزینه های نگهداری، تعمیرات و کاهش حوادث و توقفات دانست و افزود: با جایگزینی مَقرِه های سیلیکونی به جای مقره های شیشه ای به خاطر خاصیت نفوذ ناپذیری و ضد رطوبت و گرد و غبار گریز بودن این مقره ها، خطوط مذکور تا سالیان طولانی از گزند شرایط دشوار آب و هوایی نظیر طوفان، گرد و غبار ، یخ زدگی ، رسوب آلودگی های محیطی و بالاخره از قطعی و اتصال زمین شدن در امان می مانند.
وی ادامه داد : برخورداری از وزن بسیار کم، مقاومت و دوام بالا در شرایط نامساعد آب و هوایی به ویژه در برابر تابش نور خورشید، از دیگر مشخصات مقره های سیلیکونی است.
محمدرضا نورمحمدی مهندس ارشد پست های برق ، بیان نمود: انجام این پروژه بر اساس استانداردهای روز دنیا و با کمترین هزینه توسط پرسنل پرتلاش تولید و توزیع برق برنامه ریزی و اجر گردید.
فرزاد رضوی مهندس پست ۲۳۰ کیلو ولت، اظهار داشت: اجرای این پروژه قابلیت اطمینان برق رسانی کارخانه را بسیار بالا می برد و از ایجاد حوادث و توقفات قطع برق، جلوگیری می نماید.
امین صبوری در پایان از معاون بهره برداری، مدیران امور مهندسی ها و تولید و همچنین کلیه مدیریت هایی که این مدیریت را در اجرای این فعالیت ها یاری  نمودند، تشکر و قدردانی نمود.